Třeba jen tramvaje na zastávce I. P. Pavlova odbaví denně podobný počet cestujících jako Letiště Václava Havla - kolem 65 000 lidí! A tramvajová křižovatka na Karlově náměstí je podle pražského dopravního podniku dokonce nejvytíženější tramvajovou křižovatkou na světě.
Současně je super, že se s rozvojem tramvajových tratí v Praze zdaleka nekončí. Naopak, Prahu teď čekají po hubených letech takové tramvajové žně. Kde se objeví nové koleje?
Nedávno došlo k obnově trati Pražského povstání - Pankrác. Ve výstavbě je trať Barrandov - Holyně a tramvajová smyčka Zahradní Město. Co nevidět se začne stavět trať Modřany - Libuš a tramvajová smyčka u Depa Hostivař. V přípravě je prodloužení tramvajové trati z Kobylis do Zdib nebo z Divoké Šárky na Dědinu. Počítá se také s návratem tramvají na Václavské náměstí a před hlavní vlakové nádraží. Tahle práce Zdeněk Hřib - primátor Prahy a Adam Scheinherr po nich zkrátka zůstane.
Podpora veřejné hromadné dopravy je samozřejmě naším cílem nejen v Praze, ale v celé zemi. Jedná se o rychlý, levný a pohodlný způsob dopravy po městě pro velký počet lidí. Veřejná doprava je zároveň šetrná k životnímu prostředí a vzhledem k počtu přepravených lidí si ani nenárokuje tolik prostoru. Takže je mnoho důvodů, proč takovému způsobu dopravy fandit.
Současně sama nejezdím ráda tramvají příliš nacpanou anebo málo větranou a vítám možnost nakoupit si v jiném městě lístky co nejsnáze, ideálně v automatu ve voze (to jde mimochodem v Praze bezkontaktně).
A jak cestujete po městě nejraději vy? Fandíte také tramvajím a kolejové dopravě obecně? Dneska zdravím nikoli na kole, ale z "dvaadvacítky" a budu ráda za vaše postřehy a názory.
Olga