Není důvod, aby ministerstvo tajilo úřední osoby podílející se na přijetí jeho mimořádných opatření, když nejsou tajena jména osob podílejících se na vydání individuálních správních aktů. Rovněž soud, který rozhoduje o zákonnosti mimořádných opatření, vždy uvede plná jména soudců vydávajících rozhodnutí. I při schvalování zákona v Poslanecké sněmovně a Senátu je veřejně přístupné, jak který poslanec a senátor hlasoval.
Ministerstvo vůbec neuvádí, z jakého důvodu vztahuje na své úředníky podílející se na vydávání nezákonných opatření ochranu soukromí, tedy vydávání mimořádných opatření fakticky ministerstvo považuje za soukromou činnost svých úředníků, což je zjevný nesmysl. Rovněž nezdůvodňuje, proč by se k jeho úředníkům mělo přistupovat jinak, než se přistupuje k zveřejňování jmen poslanců, senátorů, soudců, ale i např. úředníků správních úřadu při vydávání individuálních právních aktů.
Podle principu veřejné správy jako služby občanům a z důvodu ochrany zákonnosti a odpovědnosti výkonné moci, je správné identifikovat úřední osoby, které při své úřední, nikoliv soukromé činnosti, byly účastny na výkonu veřejné správy. Každý člověk, který chce vykonávat činnost ve veřejné správě a ukládat povinnosti občanům s hrozbou milionových pokut, musí unést to, že za této situace je veřejný zájem na tom, aby se pod výsledky své práce podepsal a tato informace byla informací veřejnou.