Petr Brábník

Začínající politik s jasným názorem.
  • Trikolora
  • mimo zastupitelskou funkci
Ústecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Jihočeský kraj Vysočina Pardubický kraj Jihomoravský kraj Zlínský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Praha
Geomapa
Česká republika
1,24
muži 60%
ženy 40%
18+ 0%
26+ 2%
38+ 2%
50+ 95%

Průměrná známka je 1,24. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

30.08.2021 16:08:18

ČKP - zachránce nebo lupič?

ČKP - zachránce nebo lupič?

Většina lidí v ČR vlastní motorové vozidlo a také se již setkala s činností ČKP – České kanceláře pojistitelů. Právní forma ČKP je „zájmové sdružení“.


Tato instituce údajně vznikla na pomoc lidem poškozeným nepojištěnými řidiči a vymáhání těchto škod po vinících.

Skutečnost je však „trochu“ jiná. Před několika lety se lobby stojící za ČKP podařilo protlačit Parlamentem ČR zákonnou vazbu mezi vlastnictvím vozidla a povinností na něj platit povinné ručení, a to bez ohledu na to, zda je vozidlo užíváno, či nikoli. A této skutečnosti ČKP zneužívá naprosto bezohledně. Částky vybírané za den nepojištění vozidla jsou nesmyslné, i když jsou uváděny jakožto průměrná cena pojištění za den.

O tom se nedávno přesvědčil jeden můj klient, který dal výpověď u jedné pojišťovny, ale než stačil sjednat pojištění nové nastoupil z důvodu Covidu do karantény. A ta se k jeho smůle protáhla. Výsledkem byla téměř měsíční mezera v pojištění u několika vozidel. A částky, které mu za tuto dobu přišly jsou skutečně nehorázné. Za dodávkový automobil je to za 30dnů 2580,-Kč! Tudíž roční pojistné na takové vozidlo by činilo téměř 31 000,-Kč. Což je ve skutečnosti částka za pojištění velkého nákladního automobilu a to ještě bez vyjetého bonusu! Klient se pokoušel kontaktovat ČKP a vysvětlit jim, že když byl zavřený doma nemohl s vozidly jezdit, ani je pojistit. Odpovědí mu bylo, že proto má úlevu na splatnosti z 30ti, na 60 dní...

Ze své 24leté praxe v oblasti pojišťovnictví znám podobných případů bezohledného chování ČKP nespočet.

Ale co mě vždy zajímalo, a co  jsem se nikdy nedozvěděl, kam z této instituce tečou peníze.

A musí jich být opravdu hodně. Jediná informace, kterou jsem dostal je, že vybrané peníze jsou vypláceny poškozeným. Jenže…. Částka vyplacená za nepojištěného poškozenému je následně regresí vymáhána na nepojištěném a vrátí se (ve většině případů) tudíž zpět do kasy ČKP. A to včetně pokuty za způsobení škody v době nepojištění vozidla a ta může činit až 100 000,-Kč.  A to není vše. Další peníze ve výši 3% z pojistného platí povinně pojišťovny a to do Fondu zábrany škod, který spravuje též ČKP.

Takže odpověď, zda je zájmové sdružení ČKP zachránce, nebo pořádný lupič si můžete dát lehce sami.

Celé této problematice se hodlám i nadále věnovat a snažit se zjistit:

- kdo za ČKP vlastně stojí?

-jak je možné, že zájmové sdružení může někoho ze zákona sankcionovat?

- z čeho vycházejí sazby denního poplatku?

- do čí kapsy tečou miliony?

A možná přijdu ještě na další zajímavosti.

Za případné podněty a reakce předem děkuji.

Petr Brábník

Foto je pouze ilustrační.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama