„Otevření prvního úseku dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Časů je samozřejmě dobrou zprávou, avšak je nutné mít na paměti, že tento úsek prozatím pro odlehčení dopravy v regionu mnoho nepřinese. Proto je nutné pokračovat v navazujících úsecích, z nichž ten z Časů do Ostrova by měl být po úpravě harmonogramu hotov za rok touto dobou. U dalších úseků z Ostrova do Vysokého Mýta a dále na Džbánov, Litomyšl a Svitavy věříme, že stavba bude zahájena co nejdříve, jelikož až tyto stavby zbaví Vysoké Mýto, Hrušovou a Litomyšl těžké nákladní dopravy,“ řekl hejtman Martin Netolický.
Stavba dálnice nepřináší jen zvýšení komfortu pro řidiče dálnici využívající, ale také starost pro vlastníka komunikací, které jsou využívány těžkou technikou pro přepravu materiálu na stavbu dálnice.
„S novou vládou budeme chtít pokračovat v jednáních o dotacích na opravy silnic, které slouží jako návozová trasa pro stavbu dálnice. V této chvíli naše Správa a údržba silnic vyčíslila poškození silnic nižších tříd na přibližně 2,8 miliardy korun, což je pro srovnání téměř stejná částka, jakou máme přislíbenou memorandem na stavbu dálničních přivaděčů. Problém je navíc u silnic, které nejsou oficiální návozovou trasou, ale stavbaři po nich zcela prokazatelně jezdí. U těchto komunikací budeme chtít také podporu, protože není možné, abychom za jejich zničení platili z krajského rozpočtu,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš.