Politická reklama sice existuje odjakživa, co se ale změnilo je jak sofistikovaně může díky novým technologiím fungovat. Jádro problému tkví v tzv. mikrotargetingu, který využívá naše osobní data, jako je například původ, náboženství, politická preference či sexuální orientace, k tomu, aby co nejpřesněji dokázal zamířit reklamu na určité skupiny lidí. Sociální sítě s těmito informacemi pracují a umožňují pak zadavatelům kampaní vytvářet "reklamu na míru", která může být mnohdy manipulativní.
Evropská komise proto minulý měsíc představila návrh legislativy, který má za cíl politickou reklamu na internetu regulovat a vytvořit tak transparentnější podmínky online. Návrh například zakazuje cílení reklamy na základě citlivých osobních dat pokud dotčená osoba jejich užití specificky nepovolí či povinnost transparentně uvádět, kdo a kolik za reklamu platí, jaký je její účel a proč se nám daná reklama zobrazuje.
Na nová pravidla si ale ještě chvíli počkáme, návrh legislativy nyní zamíří k dalšímu vyjednávání do Evropského parlamentu a Rady. O jeho dalším vyjednávání budu dále informovat.