Zelení vyzývají vládu, aby opustila plány na zvýšení povolené rychlosti na 150 km/h na některých silnicích. Jedná se o populistický návrh, který jde proti Národní Strategii 2010 vypracované za účelem snížení počtu nehod a usmrcených účastníků silničního provozu v ČR alespoň na Evropský průměr. Zvýšená rychlost se přitom v ČR podílí více než 40 procenty na těchto statistikách.
Je jednoznačně potvrzeno, že zvýšení maximální rychlosti (navíc nejspíše pouze úsekové) nezvýší ani plynulost a propustnost dálnice, naopak zhorší bezpečnost silničního provozu. Celkový efekt zvýšení rychlosti v podobě zkrácení času jízdy je také zanedbatelný. Evropské země naopak v boji o bezpečnost dopravy rychlost snižují, například v Nizozemsku či Velké Británii došlo ke snížení povolené rychlosti na dálnicích.
Úkolem vlády by mělo být především zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy, mimo jiné převedením těžké nákladní dopravy na železnici. Takový krok povede nejen k bezpečnější dopravě ale také k celkovému snížení emisí z dopravy a nižší hlukové a emisní zátěže v okolí dálnic.