MUDr. Raduan Nwelati

  • ODS
  • Mladá Boleslav
  • náměstek primátora
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,73. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

06.04.2022 18:23:00

Přesunout povinnost od velitele zásahu na operační středisko může být ku škodě

Přesunout povinnost od velitele zásahu na operační středisko může být ku škodě

Projev na 24. schůzi Senátu 6. dubna 2022 k zákonu o integrovaném záchranném systému

 Vážený pane předsedající, vážené kolegyně, kolegové,

budu o to, jak jsem byl dlouhý při mé zpravodajské zprávě, tak budu o to kratší teď. Jedná se o nesystémový zásah do zákona, který de facto funguje, existuje. A proto není, dle mého názoru, potřeba ho měnit tímto způsobem.

Já tady ještě zareaguji na některé věci, které tady byly řečeny, jak z pohledu garančního výboru, který řekl, že operační středisko má pouhé oprávnění. Je to pravda, má pouhé oprávnění. A to jenom v případě, když může dojít k prodlení. Jinak povinnost informovat má velitel zásahu. A to je správné, protože velitel zásahu, ten je přítomen na tom místě, ten má nejvíc informací. Tady pan senátor Zdeněk Nytra říkal, že například ve středních Čechách je operační středisko v Kladně a řeší několik mimořádných událostí najednou, když to zjednoduším, protože nikdy se nestane to, že ta mimořádná událost je jenom v Mladé Boleslavi. Jenom tím, že každá, de facto i ta malá věc je mimořádnou událostí.

Ty informace vždycky má nejlepší velitel zásahu, velitel zásahu například rozhoduje o tom, že přivolá, řeknu, laboratorní jednotku, zjednodušeně řečeno, to znamená, aby například zjistil, jestli v ovzduší jsou nějaké látky, které jsou zdraví škodlivé. Ten říká, prakticky koho, jakým způsobem se má informovat... ÚPV také říká, že to je posun z oprávnění na povinnost. Je to pravda, ale opravdu je to jenom posun v rámci operačního střediska. Je to v uvozovkách téměř, nechci říkat úplně sebrání té povinnosti velitele zásahu, protože on řekne: Tu povinnost mělo operační středisko.

Znova opakuji, operační středisko nemusí mít ty informace, tak aby mohlo rozhodnout, ty informace, kdo má, velitel, je velitelem zásahu. Opravdu v Mladé Boleslavi se několikrát ty mimořádné situace staly, ty velké, kdy bylo potřeba informovat obyvatele, ať to byl únik čpavku například na zimním stadionu, malého rozsahu, tam například operační středisko rozhodlo, že bude informovat, protože tam byl ten důvod, který má v zákoně dodán, to znamená, mohlo tam dojít k nebezpečí z prodlení, tam informovali přímo operační středisko, kladenské operační středisko informovalo o tom, že je únik čpavku na zimním stadionu v Mladé Boleslavi. Zatímco když hořela Akuma nebo teď nedávno ten požár, tak až velitel zásahu, který tam byl, okamžitě nám řekl, jak máme informovat, informovali jsme my jako město, informovalo i operační středisko, ale převážně město, protože my tam naštěstí máme ty sirény, do kterých se nedá takzvaně hovořit, to znamená, i tu zvukovou zprávu můžeme dát, tak jsme informovali, informovali jsme tímto způsobem, dále jsme informovali ještě městskou policii, která objížděla právě ty ulice, které jsou v blízkém okolí.

Opravdu se domnívám, že přesunout povinnost od velitele zásahu na operační středisko může být ku škodě, přestože věřím, že ta snaha, proč tomu tak je, proč to tady předkládám, je určitě ve smyslu toho zlepšit ten zákon. Já se domnívám, že ten dobrý úmysl by mohl naopak ten zákon zhoršit.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama