Děkuji za slovo. Vážený pane ministře, vážené kolegyně, kolegové, nic není černobílé. Já prostě chápu, že všichni chceme zrychlit, zefektivnit, zlevnit stavební řízení. Ten zákon samozřejmě obsahuje nebo ten původní, ta původní předloha, řadu velmi zajímavých a důležitých a prospěšných pasáží, ale v řadě věcech se prostě mýlí a k těm požadovaným cílům nepovede.
Já vám řeknu svoji zkušenost jako dvacetiletého, respektive komunálního politika, který se pohybuje na obci, který má stavební úřad 20 let a pracovala jsem jako starosta. Ten náš stavební úřad pokrývá další obce v okolí, my máme necelé 4 tisíce obyvatel, takže není to úplně zanedbatelné území. Jsou tam 2 pracovníci a ani 1 nemá plný úvazek, logicky, není to potřeba, a vykrývají další činnosti na obce (obci?).
U těchto lidí je obrovská pravděpodobnost hraničící s jistotou, že oni nepůjdou na Státní stavební úřad, oni zůstanou jinde. Oni zůstanou v té obci, protože tam mají uplatnění. Samozřejmě ten menší úvazek, který je spíše administrativní, se na Státním stavebním úřadě dá nahradit. Ale ten opravdu odborný, který je větší - řekněme 0,8 - už nenahradíte. Jinými slovy, ten stavební úřad zanikne. Fyzicky není možné, abychom na obecním úřadě, kde momentálně sídlí, to nějakým způsobem oddělili, oddělili obec a poskytli prostory pro státní stavební úřad.
Takže kromě toho, že ten stavební úřad zanikne, tak je velká pravděpodobnost, že v tom systému v tom našem území bude chybět minimálně 1 člověk, kterého dneska jen tak nenajdete. Čili toto jsou věci, které jsou podle mého názoru nedomyšlené, a říkám vám tady svoji zkušenost z praxe a věřte, že pokud ten zákon bude platit v té původní předloze, tak to tak dopadne, bude to dál a dražší.