já k tomu bodu vystupuji poprvé jako člověk, který byl odpovědný za resort, a budu opravdu velmi stručný. Dopředu předesílám, že všechny pozměňovací návrhy podpoříme.
Chtěl jsem poděkovat Ministerstvu dopravy, bývalým kolegům a samozřejmě panu ministrovi za to, že vše, co jsme potřebovali rozklíčovat, obratem udělali, tzn. jak to, co bylo součástí té implementace, tak všechny ostatní body. Já jsem o tom ještě diskutoval s odborníky z Česmadu atd. I když se jedná o implementační směrnici, tak se nejedná o věc banální, docela zásadním způsobem to změní silniční nákladní dopravu a netvrdíme, že vše, co dnes podpoříme, je ideální. Je tam celá řada věcí, u kterých je velký otazník, ať už se to týká pracovní doby a povolání podnikatele.
Na druhou stranu je pravda, že vysílání řidičů České republiky musí dostat určitý řád a proti tomu není žádná diskuse. Horší je to takzvané dodržování pracovní doby, to docela dopadne na silniční nákladní dopravu. Je třeba si uvědomit, že to nebude úplně jednoduché kontrolovat, tak jak jsme si dělali různé analýzy, různí řidiči z ciziny mají různé pracovní doby, mají různé typy zákoníku práce, kolektivní vyjednávání atd. a ne vždy se ta pravidla dají dobře odhadnout. V každém případě ale nic jiného nám v dané chvíli ani nezbývá, takže já to nebudu protahovat.
Chtěl jsem poděkovat panu ministrovi, chtěl jsem poděkovat všem, kteří na tom participovali, a vše podpoříme.
Děkuji.