Prvním je životnost baterie. Nedávno jsem našel na toto téma zajímavý text, který přikládám. Pro zkrácení, u jednoho auta došlo k poklesu kapacit baterie o 4,5 % během 78 km, což by při extrapolaci zajistilo kapacitu nad 80 % do cca 340 000 km. Zajímavější je výsledek druhý, kde poměrně hodně jetý Ioniq ztratil pouhé 3,4 % kapacity za více než 220 000 km. Poklesu kapacity o pětinu se při tomto tempu auto asi nedočká - bylo by to daleko za milionem km. Spíše je nadějné, že se jednou jeho baterie stanou součástí elektrické sítě.
Z této zkušenosti plyne, že rozhodnutí některých automobilek garantovat ne obvyklých 70 % baterie po 160 000 km, ale 90 %, není nijak riskantní. A česká "moudrost", že záhy po nákupu BEV je třeba začít šetřit na novou baterii, je, omlouvám se, pitomost.
Bohužel, druhý problém přetrvává. Tím je velmi slabá infrastruktura v ČR. Toho, kdo má doma nabíjecí místo a necestuje každý týden stovky km, to moc trápit nemusí, ale stav to je nedobrý. Zejména proto, že BEV bude přibývat, a naše infrastruktura stojící obvykle na jednotlivých, neprakticky umístěných, pomalých (50 kWh) stojanech (a to jen někde), je na to zcela nepřipravena.