Projekt realizuje město Mladá Boleslav s podporou finančních prostředků z Integrovaného plánu rozvoje území a Nadačního fondu Škoda Auto. Celkové stavební náklady činí 74,5 milionu korun. Autorem přemostění je architekt Josef Pleskot, dokončeno by mělo být do dubna příštího roku.
„Nová lávka přes Jizeru pro pěší a cyklisty se řadí mezi nejvýznamnější projekty, které v tomto období realizujeme. Těžko by se nám to podařilo bez zdrojů z Evropské unie a bez příspěvku Nadačního fondu Škoda Auto, za což velmi děkuji,“ řekl primátor města Mladá Boleslav Raduan Nwelati.
Cyklostezka je spolufinancovaná prostředky z Integrovaného plánu rozvoje území (IPRÚ), předpokládaná výše dotace činí téměř 32 milionů korun. Nadační fond Škoda Auto přispěje městu částkou 26 milionů korun.
„Jsem rád, že se nám daří získávat finance, které prospívají rozvoji celého regionu. V tomto období investujeme okolo 700 milionů korun z Integrovaného plánu rozvoje území a těší mě, že se můžeme opřít také o Nadační fond Škoda Auto a pokračujeme v dlouhodobé a úspěšné spolupráci s automobilkou,“ poznamenal první náměstek primátora Jiří Bouška.
Nový most usnadní cestu přes Jizeru pro pěší a cyklisty. Související cyklostezky budou součástí cyklotrasy Greenway Jizera. Zhotovitelem stavby je společnost Chládek a Tintěra, a.s.
„Tento projekt je dalším příkladem efektivní a úzké spolupráce mezi soukromým a veřejným sektorem i v oblasti udržitelnosti. Most přispívá k tomu, aby se Mladá Boleslav stala přívětivějším městem pro cyklisty i pěší, a tím podporuje také atraktivitu regionu. Přesně s tímto cílem jsme před několika lety založili Nadační fond. Jde o jasný závazek vůči domovskému městu automobilky Škoda a naši společenskou odpovědnost vůči lidem, kteří zde žijí,“ řekla Maren Gräf, členka představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Lidé a kultura.
Jaroslav Povšík, předseda Podnikové rady Odborů KOVO a místopředseda Dozorčí rady Škoda Auto, řekl: „Na začátku myšlenky vzniku nové lávky a nábřežní cyklostezky stáli naši zaměstnanci, kteří chtěli bezpečnější a rychlejší cestu do práce nebo zpět domů. Díky nim a velkorysému příspěvku Nadačního fondu Škoda Auto se podařilo přesvědčit mladoboleslavskou radnici k realizaci celého projektu. Beru to ale jen jako začátek polidštění celé lokality kolem Jizery směrem k bývalé Akumě. Těším se, že za několik let budeme stát o několik set metrů dále a zahajovat stavbu tzv. povodňového parku, který zvýší rekreační funkci Jizery a Škodovákům i jejich rodinám přinese další příležitost kvalitního trávení volného času.“