Do nové podoby bodového systému jsme vložili možnost řídit vozidlo skupiny B od 17 let pod dohledem zkušeného a bezúhonného řidiče, takzvaného mentora. Chceme tím zásadně posílit prevenci u mladých řidičů.
Inspirujeme se v zemích s vyšší bezpečností provozu, jakými je třeba Německo. Zkušenosti ze zahraničí jasně ukazují, že toto opatření velmi významně přispívá k ohleduplnějšímu chování v silničním provozu, protože v přítomnosti zkušeného řidiče, často rodiče, začínající řidiči získávají první návyky.
Například v Německu se ukázalo, že to je prvek, který přispívá k větší bezpečnosti. Absolventi L-17 mají při samostatném řízení o 20 % méně nehod, než řidiči, kteří nezačínali řídit s rodičem či jiným mentorem.
Náš návrh umožní, aby mladý řidič své první zkušenosti v provozu sbíral v kontrolovaném, a nikoliv v rizikovém, prostředí.
Všechny informace o připravovaných změnách v bodovém systému najdete na speciálním webu BESIP ZDE.