Jedná se o systém, který se bude týkat kompletní elektronizace dotačního procesu Pardubického kraje. „Jde o příjem žádostí o programové i individuální dotace, kontrolu a hodnocení žádostí, vyúčtování a vyhodnocení dotací Pardubického kraje. Pro žadatele, ať už jsou to obce, firmy či neziskovky by zprovoznění dotačního portálu Pardubického kraje znamenalo příjemnou změnu podávání žádosti o dotace v rámci krajských dotačních programů,“ uvedl krajský radní pro inovace a regionální rozvoj Ladislav Valtr.
Současný příjem papírových žádostí, které jsou podávány buď na podatelnu krajského úřadu nebo zasílány poštou či datovou schránkou, by byl nahrazen elektronickým podáváním žádostí o dotace včetně příloh. To znamená, že přímo z vlastního počítače by bylo možné žádosti do systému dotačního portálu zadávat, a to včetně příloh, a nebylo by již tedy nutné žádné dokumenty zasílat poštou.
„Náklady na pořízení dotačního portálu Pardubického kraje se pohybují okolo částky 5,5 milionu korun. Pro rozpočet kraje však předpokládáme výrazně nižší zátěž, protože chceme využít příležitost spolufinancování z IROP. Výzva by měla být vyhlášena v srpnu 2022,“ uvedl Valtr s tím, že v současné době je již zpracována studie proveditelnosti a podána žádost o stanovisko Odbor hlavního architekta eGovermentu na Ministerstvu vnitra ČR. „Nyní začíná příprava zadávací dokumentace pro veřejnou zakázku na samotný dotační portál, která se plánuje vyhlásit na přelomu září a října. Pokud půjde vše podle předpokladů tak se nasazení dotačního portálu plánuje pro příjem žádostí pro rok 2024,“ dodal Valtr.