ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,95. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

21.07.2012 13:13:14

Kouzlení s registrem vozidel

Kouzlení s registrem vozidel

Že nefungující registr vozidel způsobil v některých případech značné ekonomické škody nebo zkaženou dovolenou, či dokonce možnou ztrátu zaměstnání, je nabíledni.

„Odvolávám, co jsem odvolal a slibuji, co jsem slíbil“, tak by bylo možné vtipně nazvat současnou situaci s převedením registru vozidel z ministerstva vnitra na ministerstvo dopravy a jím řízené pověřené úřady. Bylo by to úsměvné, kdyby takto amatérsky provedená změna neměla v některých případech fatální dopady na občany, podnikatele a firmy, které jsou závislé ekonomicky na řádném fungování registru a včasné a bezproblémové registraci nově přihlašovaných vozidel nebo vozidel zakoupených, již prvně registrovaných, jedno zda v ČR nebo v cizí zemi. Že nefungující registr vozidel způsobil v některých případech značné ekonomické škody nebo zkaženou dovolenou, či dokonce možnou ztrátu zaměstnání, je nabíledni.

 Musím zdůraznit slova „amatérská  a hrubě nepřipravená“, a to z následujícího důvodu: Současná vláda (v mnoha případech nekompetentní, ale zejména protilidová) již má s obdobným přechodem na jiný počítačový program a systém neblahé zkušenosti, mám na mysli přechod výplat sociálních dávek v resortu práce a sociálních věcí ze začátku roku 2012. Právě s ohledem na tyto neblahé zkušenosti mělo (a při zodpovědné práci muselo) ministerstvo dopravy při zavádění nového systému zajistit, aby i přes tzv. generálku zprovoznění systému byl připraven k „okamžitému použití“ i systém doposud fungující. Pokud by se tak stalo, ministerstvo a firma, která systém za nemalý peníz zavádí, by dnes nepůsobily na veřejnosti trapně a hlavně by svým postupem nezpůsobily škody občanům a firmám.

 Tímto svým prohlášením nezpochybňuji potřebnost centrálního registru vozidel s propojením na registr vozidel EU. Rovněž chápu, že takovýto přechod není jednoduchý a může dojít ke kolapsu, který postihl zavádění tohoto nového programu pro potřeby ministerstvo dopravy. To ale není a nemůže být omluva právě s ohledem na dopady, jaké takovýto kolaps vůči občanům a firmám má.

 Předpokládám, že majitel nebo majitelé firmy, která systém zavádí, velmi tvrdě postihne viníky takto odvedené práce (na konkurenčním trhu to rozhodně není příznivá reklama), stejně tvrdě by ale měl postupovat ministr dopravy vůči dodavateli a nelze než doporučit, aby nejtvrdší opatření vyvodil vůči sobě a odstoupil.

 Není to jediný důvod, proč jej takto vyzývám. Je bohužel ministrem, který dopustil, aby prakticky zkolabovalo financování výstavby a údržby dopravní infrastruktury. Nemá dostatek odvahy se postavit diktátu ministra financí, který fakticky od roku 2010 zlikvidoval zajištění potřebného podílu státu na rozpočtu Státního fondu rozvoje dopravní infrastruktury, jak ostatně opakovaně na svém zasedání konstatoval i Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.

 Ing. Pavel Hojda, stínový ministr KSČM pro resort dopravy a průmyslu
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama