Podle oficiálního vyjádření České pošty má poptávka po tradičních poštovních službách dlouhodobě klesající trend. „Za posledních pět let se snížil zájem o tyto služby na pobočkách o 40 %. A to vlivem digitalizace, díky které lze zařídit řadu služeb nikoli osobní návštěvou pošty, ale v on-line prostředí. Český telekomunikační úřad proto reflektoval tyto změny a upravil parametry rozložení poboček ve svých normách. Nově tak každá obec s počtem obyvatel nad 2500 nemusí mít poštu v docházkové vzdálenosti do dvou kilometrů, ale nově do tří. V pobočkové praxi to znamená, že z nynějších 3 200 pošt bude po změně legislativy 300 nepovinných, a ty z ekonomických důvodů zrušíme bez náhrady,“ informovala v tiskové zprávě Česká pošta s tím, že zruší také kolem 950 pracovních míst.
„Lidsky ze zavření poboček nadšený nejsem. Mrzí mě, že jsme k tomuto kroku byli vývojem na trhu poštovních služeb a ekonomickou realitou dohnáni. Legislativa se změnila a my si nemůžeme dovolit luxus provozovat pošty, které nemusíme. Proto k 1. červenci uzavíráme 300 poboček, které už nejsou podle platné legislativy potřeba. Není to o emocích, je to o finanční realitě České pošty, se kterou se musíme vypořádat. Pokud bychom nedělali potřebná opatření, postupem času by pobočky nebyly už žádné, protože by nebyla Česká pošta,“ doplnil Miroslav Štěpán, pověřený zástupce generálního ředitele České pošty.