ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,79. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

26.07.2012 13:42:10

Proč hromadná doprava zdarma?

Proč hromadná doprava zdarma?

Některé z mnoha argumentů pro bezplatnou městskou hromadnou dopravu.

 Jízdné zdarma by bylo zdaleka nejjednodušší politikou vznesenou národní vládou kdekoli na planetě k ochraně životního prostředí, jež by okamžitě výrazně snížila používání osobních aut a emise CO2.  

Jízdné zdarma by bylo nejvýraznějším prosociálním politickým opatřením vlády proti rostoucí chudobě, neboť jsou to převážně lidé s nízkými příjmy, kdo se nejvíce spoléhá na hromadnou dopravu.

Jízdné zdarma by odstranilo množství dopravních nehod, snížilo by tak utrpení mnoha lidí a snížil by se tím tlak na zdravotní pojišťovny a pohotovostní služby. V roce 2004 bylo nahlášeno Policií ČR 196.481 dopravních nehod s těmito následky:

  • 1.382 usmrcených osob
  • 4.711 těžce zraněných osob
  • 29.543 lehce zraněných osob

Podle odhadů dopravní policie na místě nehody byla způsobena hmotná škoda ve výši 9,687 miliard Kč. Většina nehod se týká právě osobních vozů (128 849 nehod).

Jízdné zdarma by pomohlo snížit nemocnost dýchacích ústrojí, která ostře stoupá právě s rostoucí hustotou silničního provozu.

Jízdné zdarma by zvýšilo kupní sílu obrovského množství pracujících s nízkými příjmy, což by celkově posílilo ekonomiku státu.

Jízdné zdarma by zvýšilo efektivnost a produktivitu hospodářství, neboť obrovské sumy unikají tím, že pracovní síla vázne v dopravních zácpách (pro příklad: v Británii vyčíslili tyto ztráty na 15 mld. liber ročně). 

Jízdné zdarma by bylo významnou turistickou atrakcí, přinášející každoročně stamilióny korun do státní ekonomiky od rostoucího počtu zahraničních návštěvníků. 

Jízdné zdarma by přineslo zvýšenou podporu ze světa, především od globálních ekologických hnutí, a vytvořilo by tím tlak na další evropské vlády, aby přijaly podobnou politiku.

Jízdné zdarma by snížilo závislost státu na čerpání ropných rezerv, neboť 67% celosvětové produkce ropy je použito právě na dopravu.  

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 1 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama