Miroslava Strnadlová

Dnes: Na písničku s hejtmanem - Zubří a Jablůnka
  • SOCDEM
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,09. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

10.09.2012 14:27:09

Čí že to máme vlastně vládu?!

Čí že to máme vlastně vládu?!

Tak už nějakou dobu přemýšlím, čí že to máme vlastně vládu!? Církví? Finančních fondů?

Vždyť to jsou jediné instituce, kterým stát peníze a majetky nebere, ale dává!

Ale pozor, tak to není! Tato vláda by měla být povinně vládou občanů naší země. Jejich blaho a prosperitu by měla mít hlavně na mysli!!

A pokud se tak vláda nechová měli by ji koaliční poslanci usměrnit a poslat správným směrem.

Jak si můžou dovolit takhle hazardovat s budoucností našich občanů?!

Vždyť když si vláda sáhne do svědomí, všechny kroky, které svými úspornými opatřeními dosud udělala jsou jedna velká katastrofa!!!

Nenamlouvejme si, že s důchodovou reformou či církevními restitucemi to dopadne jinak. Opět to bude jedna velká, ba obrovská katastrofa.

Já a spolu se mnou celá ČSSD chápeme, že se musí šetřit, ale to co dělá vláda tzv. rozpočtové odpovědnosti, je naprosto neodpovědné.

Jak jinak nazvat to, že na jedné straně lidem zvyšuje DPH na základní potraviny a na druhé straně tyto peníze dává a slibuje církvím a fin. fondům!

Nevím, jak se mohou poslanci ODS, TOP 09, VV a ostatních podivných uskupení ve Sněmovně podívat v takové situaci  lidem do očí!!! Jak mohou vůbec očekávat, že jim ve volbách ještě někdo uvěří?!

Byť senát návrh vládní důchodové reformy vrátil zpět do sněmovny, nikdo již zřejmě nepochybuje o tom, že důchod postavený jen na I., tzv. průběžném pilíři, bude zásadně oslaben, a že k důchodové reformě dojde.

Podle údajů České správy sociálního zabezpečení po třech čtvrtletích letošního roku chybělo na důchodovém účtu 31,7 miliardy korun.

V této souvislosti je nutno vědět, že Česká republika dávala dlouhodobě na důchody 9 % ze svého hrubého domácího produktu. Evropská unie dává v průměru 12,5 %. A jsou země, které dávají i 14 %.

Principem navrhované reformy je možnost vyvedení 3 % ze sociálního pojištění na účet v penzijním fondu. K těmto 3 % je nutné ze mzdy přidat další 2 % vlastní.

O tato 2 % si tak ale v produktivním věku lidé nenávratně sníží svoji mzdu s imaginární vidinou lepších zítřků v důchodovém věku.

Podle současného návrhu by měla být možnost vstupu do systému (uváděno jako opt-out) dobrovolná. Vstup do dobrovolného opt-outu by byl umožněn lidem mladším 35 let. Jejich rozhodnutí by bylo ale nevratné a ze systému by již nemohli vystoupit.

Penzijní společnosti nabídnou povinně investiční fondy. Důležité je, že jejich předpokládané výnosy jsou opravdu jen PŘEDPOKLÁDANÉ toto kouzelné slůvko je naprosto odlišné oproti slovu zaručené.

Každý si může na internetu sám ověřit, zda a jak se mu vyplatí využít navrhovaného II. pilíře. Jak tomu ale bude, pokud se raději spolehneme na vlastní spoření a zmíněná dvě procenta z platu si budeme spořit sami?

Důvodů takového rozhodnutí může být mnoho, např. ten, že soukromý fond může zkrachovat, nebo že návratnost vložených prostředků nebude garantována.

Obdobným způsobem lze laborovat pro různé možnosti zhodnocení či věk. Vzhledem k existenci a dostupnosti různých webových kalkulaček, nejsou ani potřebné znalosti z finanční matematiky a každý si může přibližně namodelovat podmínky podle svého.  Bohužel vše budou jen teoretické úvahy, neboť ve hře zejména v dlouhodobém horizontu, jsou různé neznámé veličiny (např. míra inflace, daňová zátěž, legislativní změny ap.).

Při pohledu na data v tabulkách na internetu, je při úvahách o vstupu do II. pilíře, či o vlastním spoření vyvedených 2 % mzdy možné konstatovat, že dnešním čtyřicátníkům, mužům a dokonce i třicátnicím, ženám se dvěma dětmi s podprůměrnými příjmy, se nevyplatí při výnosu fondu 3,5 % vstup do II. pilíře, ale výhodnější je pro ně spořit svá 2 % individuálně.

Zřejmé je i to, že pokud by fondy měly minimální výnosnost (1,5 %), nemělo by smysl pro občana se mzdou 15 000 Kč do II. pilíře vstupovat vůbec a v jakémkoliv věku (dokonce by si v některých případech oproti I. pilíři pohoršil), ale jednoznačně by se mu vyplatilo si 300 Kč měsíčně spořit jiným způsobem.
Pouze pro nadprůměrně příjmové skupiny by vstup do II. pilíře při výnosu 3,5 % smysl měl.

Takže tady máme další vládní návrh, jak zlikvidovat střední třídu občanů naší země a do budoucna je vystavit naprosté nejistotě.

Jediný, kdo zde bude do budoucna prosperovat budou ony investiční fondy. ČSSD je zásadně proti takovým návrhům.

Mnohem zajímavější a pro nás pro všechny důležitější, by bylo zahájit diskusi o klesající porodnosti v naší zemi. Jak jednodušeji lze najít nové daňové poplatníky, než tím, že mladým rodinám ČSSD vytvoří takové podmínky, že nebudou mít strach mít děti.

Investujme raději do mladých rodin a naší zemi se to určitě vyplatí do budoucna víc, než neustálé tahání peněz z kapes našich občanů.

Další a další oddalování odchodu do důchodu a další a další zvyšování DPH.

 

Miroslava Strnadlová

  • Členka Poslaneckého klubu ČSSD

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama