O poslanci Václavu Baštýřovi toho příliš nevíme. Právě tak začínal článek, ve kterém jsem vloni popisoval podivné zbohatnutí tohoto člena ODS. Levně nakoupil pozemky a draze je prodal. Na tom by nebylo nic divného, to se samozřejmě může stát kdekoli. Jen u nás v Kocourkově se však může jednat o pozemky, na kterých se bude stavět dálnice. Navíc se tato velmi výhodná transakce, zřejmě čistě náhodou, povede udělat poslanci a předsedovi dopravního podvýboru. Prostě pan Baštýř měl intuici a odvahu svou vizi realizovat. To ostatně usoudila i policie, která případ sice vyšetřovala, ale na nic zvláštního se nepřišlo.
Lidí s vizí a odvahou vše řešit prostě není nikdy dost. To, si zřejmě řekl i ministr dopravy Stanjura. I on dostal totiž nápad. Právě pana Baštýře se rozhodl dosadit do dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury. Jen tak mimochodem, úkolem tohoto fondu je především rozvoj, výstavba, údržba a modernizace silnic, dálnic, železnic a vnitrozemských vodních cest.
V médiích toho o poslanci Baštýřovi zatím nebylo, bohužel, příliš zveřejněno. Z webu Poslanecké sněmovny například vyplývá, že dosud hlasoval 2984 krát, tedy asi v 60,5 % všech případů. Byl zpravodajem několika sněmovních tisků a v jednom případě podával písemný pozměňovací návrh. Na svých osobních webových stránkách píše, že má úctu ke konzervativním pravicovým hodnotám a bude usilovat o zajištění nedotknutelnosti vlastnických práv a o podporu etického podnikání. Zároveň by chtěl zlepšit veřejné mínění o podnikatelích i politicích.
I z laického pohledu je tedy více než patrné, že v případě jmenování do dozorčí rady SFDI, se bude jednat o člověka na svém místě. S největší pravděpodobností bude mít dokonalý přehled o výkupních cenách pozemků a určitě bude znát i mnohé finesy, které na tomto trhu frčí. Vzhledem k osobní angažovanosti a webovému profilu, je pak nad slunce jasné, že právě taková persona, s mravním a etickým základem, má šanci své dopravní vize proměnit ve skutečnost. Lze tedy jen poblahopřát ministru dopravy a rezortu vůbec, že takového erudovaného odborníka bude mít ve svých řadách.
Díky jistě odpovědnému budoucímu přístupu pana Baštýře, pro něho určitě nebude dozorčí rada SFDI konečnou stanicí. A to i proto, že jedním z úkolů ministra Stanjury je likvidace nejen ministerstva dopravy, ale i SFDI, a tak se Baštýř stane ministrovým „spoluhrobařem“. Navíc četnost i rychlost výměn ministrů dopravy a duch těch nejlepších kocourkovských tradic by nasvědčoval tomu, že jeho jmenování do čela rezortu lze očekávat ještě v tomto volebním období.