Noví ministři dopravy a životního prostředí se shodli na tom, že se v odstraňování sesuvu od léta loňského roku téměř nic neposunulo vpřed a je nezbytné tento stav okamžitě napravit. Ministr dopravy Antonín Prachař chce od svého resortu, aby situaci kolem sesuvu na D8 urychleně řešil a dále neodkládal nezbytné kroky. Náměstek ministra dopravy Kamil Rudolecký se proto se zástupci Lesů ČR dohodl na takovém postupu, který umožní zahájení prací bezprostředně po podepsání smlouvy. Stroje by měly vyjet už v úterý 11. března. Odklízení potrvá přibližně dva týdny.
„Pokud bude příznivé počasí, předpokládáme, že činnosti ukončíme na přelomu března a dubna tak, aby mohl být následně zahájen geologický průzkum předcházející samotné stabilizaci svahu,“ uvedl ředitel Lesů ČR Michal Gaube, pověřený řízením podniku. Přesný termín nelze určit, neboť těžba dřeva bude probíhat v extrémních podmínkách. Jakmile těžba dřeva skončí, měla by pokračovat v sanaci další firma. „Ředitelství silnic a dálnic vybere dodavatele geologického průzkumu v tendru ze seznamu firem, s nimiž má uzavřené rámcové smlouvy. Tím by se mělo uspíšit zahájení prací na odstraňování sesuvu,“ podotkl ministr dopravy Antonín Prachař.
ŘSD se zavázalo, že zajistí doprovodné technické práce spočívající především v zajištění přístupových cest do lesních porostů na ploše sesuvu. „Dohodou je tedy naplněn předpoklad, že se sesuv podaří z D8 odstranit v co nejkratším možném termínu. Lesy ČR udělají maximum možného,“ dodal Gaube.
K sesuvu půdy došlo na jaře loňského roku při povodních a došlo tak k destrukci přiléhajícího svahu a zavalení části stavby dálnice D8 v území Dobkovičky. Půdní sesuv nebývalého rozsahu včetně rostoucího lesního porostu zapříčinil vznik mnohačetných trhlin s narušením stability okolního lesa.