ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,46. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

01.04.2014 12:35:19

Stavba Severovýchodní tangenty v Mladé Boleslavi může pokračovat

Stavba Severovýchodní tangenty v Mladé Boleslavi může pokračovat

Stavba Severovýchodní tangenty v Mladé Boleslavi, která byla pozastavena v roce 2013, bude pokračovat.

Krajští radní v pondělní 31. března 2014 schválili proplacení víceprací ve výši 14,7 miliónu korun. Tyto finanční prostředky uhradí změny na stavbě zapříčiněné především nepředvídatelnými okolnostmi a dodatečnými požadavky správců sítí a budoucích vlastníků vybudované infrastruktury. Peníze půjdou ze Státního fondu dopravní infrastruktury a z rozpočtu Středočeského kraje.

„Díky rozhodnutí krajské rady vícepráce proplatit se může znovu rozjet stavba tangenty, která výrazně ulehčí dopravě v centru Mladé Boleslavi,“ řekl středočeský hejtman Josef Řihák.

Severovýchodní tangenta se začala stavět ke konci roku 2012. Pokud by nyní Rada kraje proplacení neschválila, harmonogram stavby by se mohl posunout o rok. Ten se musí odvíjet od termínu plánovaných výluk na trati v majetku Správy železniční a dopravní cesty, výluky horkovodu a celozávodní dovolené společnosti Škoda Auto Mladá Boleslav.

Severovýchodní tangenta v Mladé Boleslavi povede od Bondyho centra po okružní křižovatku u Intersparu na ulici Jičínská, celková délka 1,49 km. Tímto dopravním řešením se zpřístupní centrum města a odlehčí komunikacím Jičínská, T. G. Masaryka a tř. Václava Klementa. Projekt umožní lepší napojení autobusového nádraží a v budoucnu i parkoviště u 6. brány automobilky ŠKODA, obytných domů u Dukelské ul. a odvede podstatnou dopravní zátěž z centra města.

Společnými investory Severovýchodní tangenty, jejíž náklady dosáhnou zhruba 270 miliónů korun, jsou Vodovody a kanalizace Mladá Boleslav a.s. (12,9 miliónu korun) a Středočeský kraj (256 miliónů korun s čerpáním z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury) a město Mladá Boleslav, které zajišťovalo majetkoprávní přípravu stavby a projektovou dokumentaci včetně pravomocného stavebního povolení.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama