„Díky rozhodnutí krajské rady vícepráce proplatit se může znovu rozjet stavba tangenty, která výrazně ulehčí dopravě v centru Mladé Boleslavi,“ řekl středočeský hejtman Josef Řihák.
Severovýchodní tangenta se začala stavět ke konci roku 2012. Pokud by nyní Rada kraje proplacení neschválila, harmonogram stavby by se mohl posunout o rok. Ten se musí odvíjet od termínu plánovaných výluk na trati v majetku Správy železniční a dopravní cesty, výluky horkovodu a celozávodní dovolené společnosti Škoda Auto Mladá Boleslav.
Severovýchodní tangenta v Mladé Boleslavi povede od Bondyho centra po okružní křižovatku u Intersparu na ulici Jičínská, celková délka 1,49 km. Tímto dopravním řešením se zpřístupní centrum města a odlehčí komunikacím Jičínská, T. G. Masaryka a tř. Václava Klementa. Projekt umožní lepší napojení autobusového nádraží a v budoucnu i parkoviště u 6. brány automobilky ŠKODA, obytných domů u Dukelské ul. a odvede podstatnou dopravní zátěž z centra města.
Společnými investory Severovýchodní tangenty, jejíž náklady dosáhnou zhruba 270 miliónů korun, jsou Vodovody a kanalizace Mladá Boleslav a.s. (12,9 miliónu korun) a Středočeský kraj (256 miliónů korun s čerpáním z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury) a město Mladá Boleslav, které zajišťovalo majetkoprávní přípravu stavby a projektovou dokumentaci včetně pravomocného stavebního povolení.