„Příjmy rozpočtu v loňském roce dosáhly 18,5 miliardy korun a byly plněny na 100,8 % upraveného rozpočtu. Nejvýznamnějšími příjmy našeho rozpočtu byly již tradičně finanční transfery přijaté ze státního rozpočtu. Celkem představovaly téměř 11,6 mld. korun a jednalo se zejména o peníze určené pro oblast školství. Použity byly na platy učitelů a ostatní neinvestiční výdaje škol,“ uvedl hejtman Středočeského kraje Josef Řihák.
Daňové příjmy kraje, které inkasuje na základě zákona o rozpočtovém určení daní, dosáhly v loňském roce výše 6,6 miliard korun.
Výdaje byly čerpány ve výši 18,04 mld. korun a byly naplněny na 95 % upraveného rozpočtu. Nejvýznamnějšími výdajovými položkami byly dotace v oblasti školství, běžné výdaje v oblasti dopravy a zdravotnictví, výdaje ze Středočeských fondů, kapitálové výdaje a výdaje na projekty spolufinancované z peněz EU.
„V roce 2013 se nám podařilo splatit celou část odloženého financování v oblasti dopravy ve výši 500 miliónů korun. Uhradili jsme také část splátky jistiny z již dříve přijatého čtyřmiliardového úvěru kraje a část dluhové služby za úvěr nemocnic,“ doplnil hejtman Josef Řihák a připomněl, že nové úvěrové prostředky kraj během loňského roku nepřijal. Naopak se mu podařilo schválit odložené financování v rámci akce Leteckého muzea v Mladé Boleslavi v předpokládané výši 132 miliónů se splatností v roce 2015.
Zastupitelé se zabývali i zprávou o rozdělení přebytku hospodaření z roku 2013. Stav na účtech Středočeského kraje k 31. 12. 2013 činil 1,17 miliardy korun. Po odečtení cizích prostředků a výdajů vztahujících se k roku 2013, schválili zastupitelé též rozdělení zbylých celkem 824,8 miliónů korun.
Podle jejich dnešního rozhodnutí bude 351 miliónů korun použito na nedokončené projekty EU z roku 2013, dalších 119,3 mil. korun, které nebyly vyčerpány v roce 2013, půjdou na financování Fondů Středočeského kraje. Na dokončení rozestavěných investičních akcí z loňského roku půjde podle schváleného plánu investic 129 mil. korun a ostatní prostředky ve výši 225,5 mil. korun na financování oprav komunikací, zajištění dopravní obslužnosti v drážní dopravě, úhradu regulačních poplatků, na ekologickou výchovu, osvětu a ochranu přírody nebo na zajištění bezpečných branek.