Často tyto výroky zaznívají od liberálů. Smutným faktem je, že pro mnoho lidí kritika onoho tvrdého tržního kapitalismu znamená být automaticky komunistou.
Papež zjevně komunistou není. Pouze kritizuje onen necitlivý tvrdý kapitalismus. Podle argumentace jeho kritiků by jistými komunisty byli i Němci, kteří se snaží o model sociálně – tržního hospodářství, který jim velmi dobře funguje.
Papež řekl nedávno v pohledu celosvětové politiky dvě zásadní myšlenky. Tvrdí, že pokud bude pohár bohatství menšiny stále plnější, nikdy nedojde k dobrovolnému přelití této číše a chudší většina nebude mít z tohoto faktu nikdy profit. Dále řekl, že onu „vlajku chudoby“ komunisté ukradli právě křesťanům. V případě komunistů se jedná o rétoriku, ale skutek zjevně utíká. Viděli jste někdy nějakého komunistu zadarmo pracovat v hospicích, nemocnicích nebo sanatoriích? Viděl jsem tam řadu věřících i nevěřících lidí, ale komunisty opravdu ne.
Vzhledem k faktu, že Hospic sv. Jana N. Neumanna v Prachaticích nedostal na tento rok z nepochopitelných důvodů dotace, pokusili jsme se rozjet Iniciativu Exitus, která má za cíl sehnat prostředky pro toto zařízení. Za 10 dní se díky lidem dobré vůle vybralo přes 80 tisíc. V rámci snahy sehnat prostředky jsme oslovili i všechny senátory a poslance. Většina bohužel ani nereagovala. Menšina se omluvila, že již podporují jiné projekty nebo že jejich cílem jsou primárně charitativní akce v jejich regionu. Jediná odpověď vybočovala ze všech od komunisty Miroslava Opálky, který zjevně bez jakýchkoli informací v odpovědi tvrdil, že pokud hospic v Prachaticích nedostal peníze, jistě k tomu byly důvody. Jaké jsem se od něj však nedozvěděl. Bohužel tento soudruh jenom ilustruje, jak to komunisté s podporou chudých a nemocných myslí vážně.
Nějak to zkrátka těm soudruhům nevěřím a na rozdíl od nich papež František mě přesvědčuje svými činy. Nejedná se totiž o žádného komunistu, ale člověka dobré vůle, který chce věci měnit a má na to. Přál bych nám všem, abychom měli vnitřní sílu jako on.