Přesně v tomto duchu ale Petrbudvar počítá, když neustále kritizuje kraj, že téměř zlikvidoval veřejnou dopravu, když zrušil polovinu vlaků. Já si dovolím vrátit matematiku do správných kolejí.
Od roku 2009 mohou cestující využívat nikoli o 50, ale o pouhých 12 procent méně vlakových spojů s tím, že chybějící spoje suplují autobusy. Kraj byl donucen tyto vlaky, které využívalo jen minimum cestujících, zrušit čistě z ekonomických důvodů. V součtu se státními prostředky vynakládáme ročně na dopravní obslužnost více než miliardu korun. A opravdu nemáme prostředky na dotování nevyužívaných vlaků, jejichž provoz vyjde oproti autobusové přepravě na jeden kilometr až pět krát dráž.
Obdobným nesmyslem je tvrzení Petrabudvara, že výsledkem dopravní politiky kraje je nejnižší počet přepravených osob veřejnou dopravou v ČR. V tomto počtu jsme na osmém místě ze 14 krajů, přičemž je nutno vzít v potaz skutečnost, že jižní Čechy mají vzhledem ke své rozloze a řídkému osídlení pohraničních oblastí nejnižší hustotu zalidnění ze všech regionů.
Z toho jasně vyplývá, že Petrbudvar je pomýlený anonymní spisovatel, který svými rádoby odbornými prohlášeními tendenčně špiní jméno kraje. A pochybuji, že za to může jeho učitel matematiky.
Jiří Zimola, hejtman Jihočeského kraje