V událostech a výročích vyhledává spojitosti přítomnosti s křesťanskou vírou a naší historií. V podstatě si povídá to, co se mu zrovna hodí, tím politizuje církev a dělá z ní pátou kolonu.
Vzpomeňme si zejména na to, jak primas český Dominik Duka požehnal turbíny nové elektrárny ve Štětí. Tento projekt podle jeho slov nehledí jen na zisk, ale i na sociální potřeby lidí. Je to od něj hezké, ale měl by si vzpomenout na miliardy z restitucí, kde zcela určitě „nešlo“ o zisk. Dále také na jeho úvahu, ve které rozebírá to, jakým tempem dnes vymírají komunisté. Samozřejmě účelově a nesmyslně. To je vskutku velmi lidské a zřejmě i v souladu s jeho pokřiveným chápáním učení.
Vehementně také kritizoval pojetí protivládních demonstrací. Někteří kverulanti směřovali k vulgárním urážkám a protesty pomalu začaly přerůstat prý v takzvanou ochlokracii, což je vláda lůzy. To je jasný signál toho, že ten, kdo si nenakradl miliardy a není bohatý, tak je prostě jen lůza. Ona to není lůza, ale jeho spoluobčané, na které by neměl koukat nadřazeně z výšky skrz prsty.
Často používá vědomě všemožné triky, vytrhává ze souvislostí, překrucuje význam, hází bláto na určité politické strany, straší občany návratem do 50. let, s cílem odvrátit pozornost od toho, co se v této zemi za posledních 25 let odehrálo.
V komparaci s rozumnými vyjádřeními papeže Františka, který hlásá, že církev má být chudá a sloužit nemajetným, pak vypadá nekonečná chamtivost českých katolických funkcionářů jako políček všem věřícím lidem, což považuji za smutné.
Ing. Pavel Janeček, zastupitel města Náchoda