ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 0,37. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

16.04.2015 20:56:00

Takhle se bude stavět kvalitněji a nemusíme kontrolovat

Takhle se bude stavět kvalitněji a nemusíme kontrolovat

Ministr dopravy Dan Ťok dnes na mezinárodní konferenci na téma PPP v dopravní výstavbě představil plány ministerstva dopravy v této oblasti i pilotní PPP projekty výstavby úseků rychlostních silnic R4 a R7.

Na úsek R4 mezi Příbramí a Pískem již MD vypsalo veřejnou zakázku na studii proveditelnosti, která porovná variantu financování formou PPP a tradiční model financování. Ministerstvo od PPP očekává zejména zrychlení výstavby dopravní infrastruktury a vyšší kvalitu provedených prací.

"Chtěl bych PPP projekty rehabilitovat jako jeden z vhodných způsobů, jak stavět. Výhodou je rychlost stavby, ale i to, že budoucí provozovatel silnice odvede práci kvalitně a nemusíme ho tolik kontrolovat. Potřebujeme také získat zkušenosti s tímto typem projektů, abychom byli připraveni na období po roce 2023, kdy již financování staveb z evropských peněz bude mnohem omezenější," uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Pro pilotní projekt PPP zvažuje ministerstvo dostavbu dosud nedokončených úseků rychlostní silnice R4 mezi Příbramí a Pískem v celkové délce 32 km. Otevřená je také možnost svěřit koncesionáři i správu, provoz a následnou obnovu existujících úseků R4 mezi Příbramí a Prahou v celkové délce 47 km. Cílem je umožnit řidičům komfortnější spojení do jižní a jihozápadní části Čech co nejdříve. Bude-li realizace formou PPP shledána jako výhodná a schválí-li celý postup vláda, výstavba zbylé části R4 by mohla začít v roce 2017.

Rychlostní silnice R4 byla zvolena především proto, že neleží na síti TEN-T a tudíž využití zdrojů EU je v tomto ohledu velmi omezené. Zároveň v celém dosud nedokončeném úseku jsou již vydána pravomocná územní rozhodnutí a stavba je tedy připravena k realizaci. „V současné době do značné míry čerpáme z evropských zdrojů, které ale po roce 2023 budou velmi omezené, a my bychom se měli na tuto situaci připravit. PPP projekty jsou odpovědí na otázku, jak jít dál a proto chceme tento model vyzkoušet,“ řekl námětek ministra dopravy Tomáš Čoček.

Druhým potenciálním projektem pro realizaci formou PPP je dostavba chybějících úseků rychlostní silnice R7 mezi Slaným a průmyslovou zónou Triangle u Žatce. Chybějící úsek R7 v celkové délce 39 km zatím nemá vydána všechna územní rozhodnutí.  Po jejich získání bude stanoven další harmonogram, ŘSD ale bude do té doby intenzivně pokračovat v investorské přípravě. 
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama