Zároveň však upozorňuje, že jedinou cestou, jak se mohou cyklisté harmonicky začlenit do pražské dopravy vedle MHD, automobilů a pěších, je vzájemná ohleduplnost. „Budu vždy podporovat všechny rozumné nápady, které povedou k rozvoji cyklistiky v Praze. Zároveň ale vnímám určitou vzájemnou nevraživost zejména mezi cyklisty a automobilisty. Proto bych rád požádal, aby všichni ubrali plyn. Řidiči doslova, když míjejí na silnici cyklistu, ale stejně tak obrazně cyklisté a zastánci cyklistiky,“ říká Dolínek.
Souhlasného stanoviska se dočkali organizátoři jarní cyklojízdy, když přišli za Dolínkem s nápadem, aby trasa vedla skrz zatím stále nezprovozněný tunel Blanka. Podle radního šlo o dobrý nápad a neviděl žádný důvod, proč mu bránit. Mrzí ho však, že při jízdě došlo mezi cyklisty ke karambolům, které vedly dokonce ke zraněním. Podle dostupných informací za ně mohla neohleduplnost některých účastníků. „Je to bohužel určitý symbol rozvoje cyklistiky v Praze. Někteří cyklisté, přičemž jde podle mého názoru jednoznačně pouze o menšinu, nerespektují své okolí a koukají jen na sebe. I proto potom často slyšíme hanlivá označení typu cyklofašisté či cykloteroristé. Z druhé strany zase slyším nářky na neohleduplné řidiče a občas až nesmyslně radikální požadavky. Takový přístup z obou stran ale vede do slepé uličky,“ upozorňuje náměstek Dolínek.
Správná cesta je podle něj postupná harmonizace jednotlivých typů dopravy, hledání rozumných kompromisů a především vzájemná ohleduplnost. Praha a zejména centrum města je specifickým územím, které není pro cyklisty úplně ideální, ale to neznamená, že by se zde nemohli pohybovat. Je ale třeba postupovat rozumně. „Je rozhodně fajn, když lidé k pohybu po městě zvolí místo auta veřejnou dopravu či kolo. Když se budou respektovat navzájem, tak se vedle sebe vejdou všichni. I proto jsem inicioval, aby se i zaměstnanci magistrátu zapojili do iniciativy Do práce na kole a už se jich přihlásily více než dvě desítky,“ těší Dolínka.