ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,46. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

21.04.2015 9:18:42

Krajští radní schválili navýšení rozsahu železniční dopravy

Krajští radní schválili navýšení rozsahu železniční dopravy

O navýšení rozsahu železniční dopravy od platnosti nového jízdního řádu pro rok 2016, tedy od 13. prosince 2015 do prosince 2016, rozhodla Rada Středočeského kraje.

Rozhodnutí předcházelo zpracování analýzy a vyhodnocení efektivnosti návrhů na navýšení spojů i doporučení od Výboru pro dopravu Zastupitelstva Středočeského kraje.

„Chceme, aby k navýšení rozsahu dopravy došlo na takových tratích, kde dochází ke kapacitním problémům nebo se cestující potýkají s nedostatečnou nabídkou spojů. Zaměřili jsme se především na spoje v ranní a odpolední dopravní špičce, které využívají obyvatelé středních Čech k cestě za prací a do škol. Takovéto opatření si vyžádá finanční kompenzaci ve výši více než 19 milionů korun na rok. Středočeský kraj je připraven tyto peníze z rozpočtu pro zvýšení komfortu cestujících na železnici uvolnit,“ řekl středočeský hejtman Miloš Petera (ČSSD).

Podle rozhodnutí radních dojde k navýšení rozsahu dopravy na těchto tratích:

Na železniční trati Praha – Český Brod dojde k zavedení 15minutového intervalu a počítáno je s tím, že v ranní špičce v čase mezi 6.00 a 9.00 bude z Úval do Českého Brodu protaženo šest párů vlaků a odpoledne mezi 15.00 a 19.00 osm párů spojů.

Během odpolední špičky, kdy dochází k přeplnění vlaků, budou také posíleny spoje z Čelákovic do Lysé nad Labem, a to prodloužením čtyř párů vlaků u spojů Os 9124,9128, 9132 a 9136 v období mezi 15.00 a 19.00.

V ranní špičce v úseku Kolín–Nymburk–Praha–Strančice a Strančice–Praha budou posíleny spoje zdvojením souprav řady 471 City Elefant. Tyto soupravy byly přetíženy při příjezdu do Prahy až na 157 % kapacity.

Na trati z Prahy-Radotína do Řevnic dojde k rozšíření období ranní a odpolední špičky prodloužením dvou párů vlaků. Vzhledem k tomu, že v okolí tratě Praha–Beroun dochází
k neustálému urbanistickému rozvoji a nárůstu cestujících, odlehčí toto rozšíření železniční dopravy dnes vytíženým vlakům.

Nový pár vlaků bude nasazen i v ranní špičce v úseku Vrané nad Vltavou – Praha a v odpolední špičce v úseku Praha – Vrané nad Vltavou – Davle.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama