"Pokud se nám podaří projít procesem posouzení vlivu na životní prostředí EIA, čeká nás územní řízení a získání výjimek pro zvláště chráněné živočichy. Pak budou následovat projekční práce, samozřejmě s tím, že musíme získat veškerou půdu, která je potřeba," řekl při jednání Ťok.
Ťok nevidí vodní stupeň jenom v zabezpečení splavnosti Labe po celý rok, ale je to zároveň krok, který by měl pomoci přírodě a ochraně proti povodním. Zároveň je Labe také ideální pro rekreační účely.
"Nejde jen o dopravu zboží, ale vidíme potenciál pro podnikatele a další zaměstnanost a pro turistické využití Labe. Existuje velký zájem provozovatelů vnitrozemské vodní turistiky na cestě z Prahy do Drážďan nebo opačným směrem," dodal český ministr.
Podle saského ministra Duliga je v zájmu celé Spolkové země Německo prosazovat to, aby se pravidelně čistilo a odbahňovalo koryto Labe a zaručila se splavnost. "Budeme se tím zabývat, aby zájmy ČR byly naplněny a aby byly podpořeny i saské zájmy, tedy ochrana životního prostředí v prostoru kolem řeky," řekl Dulig.
Oba ministři spolu také mluvili o dostavbě silnice D8, o regionální železniční dopravě nebo o plánu vysokorychlostní železnice. Ministr dopravy Dan Ťok je v Sasku spolu s předsedou vlády Bohuslavem Sobotkou na oficiální návštěvě, která začala dopoledne plavbou z Děčína do Bad Schandau.