21.10.2010 19:23:00
Kampaň Regionální potravina zvýšila několikanásobně prodeje
Regionální potravina zná své vítěze ve všech krajích.
„Od udělení titulů Regionální potravina uběhly v některých krajích sotva týdny. Informační kampaň na podporu značky Regionální potravina se nedávno rozeběhla. Přesto od některých výrobců máme informace, že se zájem o jejich produkty zvýšil dokonce několikanásobně. Platí to například o Regionálních potravinách Jihočeského kraje, které se vyhlašovaly jako první během léta,“ uvedl ministr zemědělství Ivan Fuksa.
Projekt Regionální potravina odstartoval vyhlášením Regionálních potravin Jihočeského kraje v červenci letošního roku. Jako poslední určil své vítěze v polovině října Moravskoslezský kraj. Mezi oceněnými výrobky najdeme sýry, cukrářské výrobky, pečivo, masné výrobky a uzeniny, zeleninu, ovocné šťávy, produkci malých regionálních pivovarů a další potraviny, které jsou dosud známy jen malému okruhu spotřebitelů. Výrobci jsou menší, mnohdy rodinné české firmy nebo jednotlivci, kteří nabízejí své zboží převážně jen v blízkém okolí.
Podle průzkumu ministerstva zemědělství provedeného na výstavě Země živitelka vznik nové značky „Regionální potravina“ vítá 86% dotazovaných. Potraviny od regionálních výrobců upřednostňuje 95% dotazovaných, jen pět procent z nich nesleduje, kdo výrobek vyrobil. V naprosté většině se lidé při výběru potravin orientují podle značek kvality. „Výsledky našeho průzkumu jsou pochopitelně ovlivněny tím, že na specializovaný veletrh přicházejí lidé se zájmem o domácí zemědělskou produkci. Nicméně, velký zájem o farmářské trhy a závěry šetření nezávislé agentury potvrzují, že projekt Regionální potravina přichází ve správnou chvíli,“ říká ministr zemědělství Ivan Fuksa. Ocenění producenti do projektu často přihlásili výrobky, které už uspěly u spotřebitelů. Přesto, že mnohdy své výrobky nabízejí za relativně vyšší ceny, mají u spotřebitelů úspěch. Tento fakt podle ministra Fuksy o schopnostech našich regionálních výrobců a kvalitě jejich produkce vypovídá jednoznačně.
„Celý projekt vyhodnotíme koncem roku a následně po dohodě s Agrární a Potravinářskou komorou rozhodneme o termínech a podmínkách dalšího ročníku. Velmi vážně například uvažujeme o zkrácení doby, po kterou by oceněná potravina značku držela z nynějších šesti let na čtyři roky,“ dodává ministr Ivan Fuksa.
Spotřebitelé se mohli s potravinami setkat i na ochutnávkách po českých a moravských městech. Největší z nich je pražský Regionfest, kde se 22. a 23. října představí desítky regionálních výrobců. Běžně se regionální potraviny prodávají spíše v menších obchodech a na farmářských trzích.
V polovině září se také rozběhla široká informační kampaň zaměřená na propagaci značky Regionální potravina mezi odbornou veřejností a spotřebiteli. Na internetu, v rozhlase, regionálních televizích, odborném tisku, v novinách a časopisech se má veřejnost možnost seznámit se záměry projektu a značkou Regionální potravina. Ta se brzy objeví i na obalech a propagačních materiálech výrobců. Bude vodítkem pro zákazníky v obchodech i průvodcem spotřebitelské soutěže.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout