Výsledky měření zdravotního ústavu zaslal Ústecký kraj již začátkem listopadu Ministerstvu dopravy ČR, Ministerstvu zdravotnictví ČR a Ministerstvu životního prostředí ČR. „Do doby než příslušná ministerstva přijmou a především zrealizují konkrétní a účinná opatření eliminující negativní dopady z nadměrné dopravy na zdraví lidí, připravil Ústecký kraj pro obyvatele informační leták. Ten je informuje o zdravotních rizicích a obsahuje také preventivní doporučení, jak se chovat, než doprava v blízkosti jejich bydliště poleví,“ uvedla Jana Vaňhová, hejtmanka Ústeckého kraje. Jak dále doplnila: „Náš leták vnímám pouze jako první krok, skutečně účinná ochranná opatření však mohou přijmout pouze příslušná ministerstva. Stále čekáme na jejich realizaci a každý den prodlení se negativně podepisuje na zdraví našich občanů.“
Ústecký kraj považuje za nezodpovědný přístup zejména ekologického sdružení Děti Země a jejího předsedy Miroslava Patrika, v současné době také poradce ministra dopravy, který záměrnými žalobami a napadáním financování výstavby u Evropské komise prodlužuje termín dokončení dálnice. „Jediným konečným řešením je uvedení posledního úseku dálnice D8 do provozu,“ dodala hejtmanka Jana Vaňhová. Desatero doporučuje například nepoužívat úklidové prostředky či jiné přípravky s organickými rozpouštědly nebo rady k posílení imunitního systému.
Hejtmanka Ústeckého kraje v červnu tohoto roku podpořila obyvatele svou účastí při blokádě Velemína, již dvakrát svolala k problematice dostavby D8 kulatý stůl a zaslala výzvu premiérovi s žádostí o urychlené dokončení stavby, kterou podpořilo téměř 200 zastupitelstev měst a obcí v Ústeckém kraji. Otevřeným dopisem rovněž požádala Děti Země a Společnost ochránců životního prostředí Litoměřice, aby přestaly ve svých aktivitách a umožnily urychlené dokončení stavby. Obrátila se také na poslance Evropského parlamentu, aby v rámci svých iniciativ prosadili pokračování schvalovacího procesu financování výstavby této strategické komunikace z prostředků EU a na konzulát v Drážďanech, který vyjádřil eminentní zájem na propojení dálnice s celoevropskou dálniční sítí. Ústecký kraj rovněž zadal u Zdravotního ústavu v Ústí nad Labem měření zdravotních rizik na objízdných trasách D8 a výsledky měření zaslal ministrům dopravy, zdravotnictví a životního prostředí s žádostí o přijetí preventivních opatření do doby, než dojde k dokončení dálnice.