„Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury bude v příštím roce menší. Stát musí v maximální možné míře využít evropské fondy a dostavět v tomto období co možná největší kus dálnice D3, která je stěžejním napojením České republiky na Rakousko,“ zdůraznil europoslanec Zdechovský, který se na tom shodl s jihočeským hejtmanem Zimolou a rakouským ministrem zahraničí Sebastianem Kurzem.
Dálnice D3 je součástí mezinárodního silničního tahu E55, který vede ze Skandinávie přes naší republiku až do Řecka. V současné době chybí pouze úseky Drážďany – Praha a Praha – Linec. To, že ani po dvaceti pěti letech po sametové revoluci nemá Česká republika dálniční spojení s Rakouskem, považují všichni zmínění politici za ostudné.
Rakušané staví již několik kilometrů od hranic
Rakouská vláda s napojením na českou D3 počítá a na její dostavbě na rakouské straně se již intenzivně pracuje. Dálnice D3 nebyla v původní dálniční síti, která vznikla v 60. letech minulého století. Do sítě byla přidána až v roce 1987 a první část – obchvat města Tábor byl otevřen v roce 1991.
Vizualizace dálnice D 3:
http://www.ceskedalnice.cz/video/d3-jihocesky-kraj-vizualizace