Na Hranečníku budou nově ukončeny autobusové linky, v přestupním bodě mimo ostravské centrum. Kordinátor ODIS je vlastněn z poloviny Moravskoslezským krajem a z poloviny Statutárním městem Ostrava. Novým projektem dojde ke sjednocení tarifních oblastí do jediného systému.
Oblast Havířovska byla poslední oblastí nezařazenou do ODISu. Na terminálu tak budou nově ukončeny veškeré denní autobusové linky mezi Hranečníkem a centrem města. Dál bude fungovat pouze tramvajová doprava. Linka 443 z Havířova na ÚAN, 444 a 445 do Poruby zůstane zachována. Bude zavedena expresní linka Havířov – Terminál Hranečník, která má jezdit ve 20 minutových intervalech. Dále vznikne nová linka 440, kterou se bude dát dojet přímo ze Šumbarku na ÚAN. Dál však budou muset lidé tramvají. Veškeré tito linky budou nově zařazeny v ODISu.
Nově budou zavedeny i nové trolejbusy č. 101 z Hranečníku na Hlavní nádraží (ČD), linka 107 z Hranečníku na ul. Českobratrskou a linka č. 110. Z Havířova na Hranečník bude cesta trvat 29 minut.
Havířovští cestující budou moci využívat předplacenou jízdenku (měsíčník), který dosud ČSAD Havířov neměli. Podle mluvčího KODIS má doprava znamenat zlevnění pro ty obyvatele Havířova, kteří dojíždějí do Ostravy pravidelně. Cena ODISky je 130 Kč.
Na pocity cestujících na Hranečníku, v době, kdy se ještě stavělo se v listopadu ptali redaktoři z Deníku: „K dispozici je tady jen jedno mobilní WC, kde často ani neteče voda, takže si raději nosím vlhčené ubrousky. Těch nedostatků zvláště pro cestující je tady ale více,“ uvedl jeden z řidičů, který si nepřál být jmenován. Tato slova cestující potvrzují. „Jako mladá dívka se tady sama bojím přestupovat, po setmění tady není bezpečno. Tašku si už raději automaticky držím u těla. Navíc tady zatím schází vybavení,“ zhodnotila nový Hranečník studentka Alžběta Majerová z Havířova.
Tak uvidíme, nakolik se naplní představy a přání obyvatel při jízdě do Ostravy.