Z mešit na území České republiky i z některých mediálních vystoupení muslimských představitelů zaznívají výroky, které naplňují podstatu paragrafu 356 Trestního zákona. Já z toho paragrafu odcituji jenom to podstatné: (1) Kdo veřejně podněcuje k nenávisti k některému národu, rase, etnické skupině, náboženství, třídě nebo jiné skupině osob nebo k omezování práv a svobod jejich příslušníků, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.
A teď k těm výrokům. Munela Hasan Alrawi, šéf brněnských muslimů, radí členům své obce, jak mají vychovávat děti. Cituji: „Tvá povinnost je v tomto období naučit ho milovat islám, nauč ho nenávidět kufr /kefíry/“ - osoby, které odmítají boha.
Udělal jsem i doslovný záznam výroků ředitele Muslimské unie v ČR Mohameda Abbase v některých televizních pořadech. Pléduje v nich za zavedení muslimského práva šaría pro české muslimy, hlavně ona ustanovení, vztahující se k ženám.
v Hydeparku 18. 1. 2015
Bohumil Klepetko,
moderátor:
„Čili chcete udělat výjimku z právních norem evropských států a muslimské
komunitě, která tu žije, toto umožnit (vládnout dle práva šaría, pozn. red.),
to byste chtěli?“
Muhamed Abbas:
„Ano. A to je takový pokus i v Kanadě, a dokonce i o tom mluví v Anglii. Ale to
je cesta, pro Brity by to nemělo být něco cizí, protože to dělali v Súdánu
třeba. Když tam vládli, byl tam anglický zákon, ale lidi, když chtěli vzít
zákonná dědictví ...“
Bohumil Klepetko, moderátor:
„Víte, ale neměli by snad lidé, kteří přicházejí v tomto případě do Evropy,
respektovat zdejší normy? A ne požadovat výjimku z nich?“
Muhamed Abbas
„V čem je problém, jako proč, proč by to nemohli?
V TV Prima 4. 1. 2015
„My muslimové věříme, že bůh je stvořitel a lidi zná lépe než my. Jak v mém životě, tak v Evropě vidím, že mnoho věcí islámského zákona je moudrých... Právo šaría vůči ženám je velmi moudré, Evropa potřebuje pouze čas, aby to pochopila.“
V ČT v Máte slovo 20.11. 2014
Respondentka: Mimo jiné žena má poloviční výpovědní hodnotu před soudem.
Michaela Jílková: Přijde vám to v pořádku, že žena je tedy méně hodnotný svědek než muž?
Mohamed Abbás. Ta věc má souvislost. Abychom to pochopili, potřebujeme trochu čas. Otázka je v tom, že kdybych já vybral tuhle budhistická, hinduistická myšlenka, islám … Mimochodem …
Michaela Jílková: Ne, pane řediteli. Promiňte, my se teď bavíme o islámu. Je to v pořádku? Jestli byste nám mohl říci, že ženina výpověď u soudu má poloviční hodnotu než mužova výpověď?
Mohamed Abbas: Islám je … Protože žena má doba, kdy biologicky – její percepce – jako její psychický stav …
Michaela Jílková: Počkejte, mě toto zajímá. To je o postavení žen.
Mohamed Abbas: Rozdíl mezi fungováním mozku. Je to vědecky dokázané. Student, který studoval medicínu, řekl, že profesor říkal, že je rozdíl …
Pánové Abbas a Alrawi neprezentují nic
jiného, než co jim přikazuje Korán a integrální součást muslimského
náboženství, právo šaría. Není to nic nového. O psychologii muslimů
se velmi kriticky vyjádřil už symbol nenásilí Mahátma Gándhí. Řekl: "Zatímco hinduisté, sikhové,
křesťané, pársové a židé spolu s několika milióny stoupenců animistických
náboženství mohli v relativní harmonii koexistovat, bylo náboženství, které
neumělo uzavírat žádné kompromisy a stálo stranou od ostatních - islám."
Dále Gándhí řekl: „Třebaže zastávám názor, že násilí nezaujímá v Koránu
převládající místo, vytvořilo třináct století imperialistické expanze z muslimů
jako celku válečníky. Proto jsou muslimové útoční.
Winston Curchill : „Na světě neexistuje žádná mohutnější zpátečnická síla. Mohamedánství není zdaleka na vymření, naopak, projevuje se jako bojová víra získávající nové a nové stoupence“.
A teď výrok ještě starší. Je od německého spisovatele, cestovatele a badatele, jednoho z nejuznávanějších znalců islámu v 19. století Gerharda Rohlfse: "Civilizaci a právní stát je nemožné vytvořit u národů, které se řídí ustanoveními Koránu. Je nutné stále opakovat, že některé národy nelze civilizovat, protože jejich vlastní zákonodárství civilizaci zakazuje. O koránu se diskutuje tak, že se zmiňují nepodstatné maličkosti, hlavní dogmata jsou ale nezpochybnitelná - sebemenší odchylka je kacířstvím, odpadnutím od islámu, které se trestá smrtí, takže se každý bojí přemýšlet o tom, co je napsáno v knize, seslané z nebe. Zničující vliv islámu na lidskou mysl, fanatismus, domýšlivost, s níž je islám považován za jedinou pravou víru, vylučují ovšem jakékoliv zlepšení tohoto stavu."
1. Začtěme se ale do Koránu sami, tedy do toho, co měl sdělit Bůh božímu poslu Mohamedovi o povinnostech muslimů vůči kafírům, tedy nevěřícím. O povinnostech, které platí pro každého muslima na věky věků. V 9. súře s názvem Pokání se praví: „ A až uplynou posvátné měsíce, pak zabíjejte modloslužebníky, kdekoliv je najdete, zajímejte je, obléhejte a chystejte proti nim všemožné nástrahy! Jestliže se však kajícně obrátí, budou dodržovat modlitbu a dávat almužnu, nechte je jít cestou jejich.“ Tyto povinnosti a principy jsou dodnes platné. Lépe řečeno – osvojili si je a aktualizovali stoupenci radikálního islámu.
Džihád, který je definován jako „svatá válka proti nemuslimům“ je povinností každého muslima. Muslim, který se zřekne islámu, musí být okamžitě zabit. Nemuslimové nejsou před zákonem stejní, jako muslimové. Pokud chtějí přežít a zůstat v bezpečí, musí dodržovat stanovená pravidla.
Po pravdě řečeno, Starý zákon také není pro současníka zrovna příjemné čtení. Vezměme třeba údajné příkazy Boží při dobývání kanaánských měst. Pro současného žida anebo křesťana to je ale jenom historie. Křesťanství a judaismus prochází permanentní modernizací.
Naproti tomu současný duch radikálního islámu, to je násilí, expanze a netolerance. Duch starověku, respektive středověku. Radikální islám se stal ideovou základnou terorismu a znovuobnoveného úsilí o ovládnutí světa.
Když se po roce 2000 začalo diskutovat o podobě Ústavy pro Evropu, neměli mnozí z nás jasno, jestli do preambule tohoto kodexu patří, že evropská kultura vychází z helénské filosofie, římského práva, z křesťanských a židovských tradic. Tehdy převládla idea multikulturalismu, definice kořenů evropské kultury se do preambule ústavy nedostala. Já si dnes myslím, že to byla chyba. Dali bychom tím najevo, že kdo chce s námi žít v evropském domě, musí respektovat naše hodnoty.
Podívejme se na základní teze islámu, na právo šaría a na výroky islámských duchovních i dalších představitelů z pohledu práva ČR. Zjevné podněcování k nesnášenlivosti a nenávisti, nerespektování práva žen, latentní polygamie až pedofilie … to všechno naplňuje podstatu výše zmíněného paragrafu 356 Trestního zákoníku.
Je třeba také otevřít diskusi nad oprávněností registrace muslimských obcí v ČR, kterou bylo šíření islámu před 10 lety v ČR legalizováno. Odcituji ze Zákona o svobodě náboženského vyznání a postavení církví a náboženských společností. „Vznikat a vyvíjet činnost nemůže církev a náboženská společnost, jejíž učení anebo činnost sleduje porušení práva anebo dosažení nějakého cíle nezákonným způsobem, zejména pokud:
Popírá anebo omezuje osobní, politická anebo jiná práva fyzických osob pro jejich národnost, pohlaví, rasu, původ, politické anebo jiné smýšlení, náboženské vyznání anebo sociální postavení.
b)Rozněcuje nenávist a nesnášenlivost.
c)Podporuje násilí anebo porušování právních předpisů
Je zřejmé, že výroky a konání některých představitelů muslimských obcí jsou za hranou platných českých zákonů.