Nehoda na přejezdu s vypnutým zabezpečovacím zařízením si vyžádala dvě oběti. Ministr dopravy proto nařídil přísnější režim kontrol na železnici.
„Drážní inspekci i Drážnímu úřadu dám za úkol, aby zintenzivnily své kontroly strojvedoucích i ostatních klíčových zaměstnanců v provozu. Pokud by to mělo zvýšit bezpečnost provozu, zasadím se o to, aby obě instituce mohly opět vykonávat i neohlášené, preventivní kontroly, bez nutné součinnosti se zaměstnavatelem. Podobné případy se nemohou opakovat,“ řekl ministr Dan Ťok.
Obecně platí, že každý dopravce musí zajistit takové podmínky, aby železnice byla bezpečná. V praxi ale Drážní úřad, Drážní inspekce ani Správa železniční dopravní cesty nemohou provádět namátkové kontroly, respektive probíhají pouze ve spolupráci se zaměstnavatelem, například jeho přivoláním na místo s žádostí o provedení kontroly.
„Je na každém dopravci, aby zajistil bezpečnost dopravy a aby jeho zaměstnanci nastupovali do práce nejen odpočatí, ale samozřejmě střízliví. Od dopravců na železnici, včetně soukromých, si proto vyžádám podrobné informace o tom, jak zajišťují preventivní kontrolu alkoholu u svých zaměstnanců,“ dodal ministr Ťok.
Příčinu nehody zjišťuje Drážní inspekce. Podle prvních zjištění bylo přejezdové zabezpečovací zařízení vypnuto z činnosti a závory v okamžiku srážky byly zvednuty. Přestože strojvedoucí byl o vypnutí přejezdu informován, nepřizpůsobil tomu svou jízdu a nehodě nedokázal zabránit. Dechová zkouška na alkohol u strojvedoucího byla pozitivní.