Úseky, které jsou dnes přetížené, budou posíleny. Mírné oslabení čeká tramvajovou trať na Petřiny, kde výrazně ubylo cestujících po otevření metra.
„K těmto změnám a k posílení tramvajového provozu v Praze mám tři základní důvody. Budeme zavádět další zóny placeného stání, a proto je nezbytné, abychom nabídli také kvalitní a silnou veřejnou dopravu. Dlouhodobě podporuji ekologickou dopravu v centru města a tou jsou spolu s metrem právě tramvaje, které by měly tvořit v každém moderním městě klíčovou páteřní síť veřejné dopravy. V neposlední řadě jsem se rozhodl vyhovět přáním veřejnosti a městských částí, které byly často při tvorbě změn opomíjeny, a to podle mě nebylo správné,“ říká náměstek primátorky a radní pro oblast dopravy Petr Dolínek.
„Návrh zavádí potřebné posílení pražské tramvajové dopravy a vytváří chybějící přímá spojení. Tyto změny začnou platit 28. srpna 2016 a já osobně se na ně velmi těším.“
Od 28. srpna 2016 bude v pražských ulicích jezdit 24 tramvajových linek v denním provozu, tedy o tři více, než jezdí dnes.
Beze změny trasy: 12 linek (1, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 16, 17, 22, 26)
Změna trasy: 9 linek (4, 5, 6, 12, 14, 18, 20, 24, 25)
Nové linky: 3 linky (2, 15, 21)
„Nemůžeme splnit všechna přání, ale finální řešení fialového návrhu je kompromisem, který zapracovává drtivou většinu připomínek městských částí i návrhů, které posílali na jaře občané,“ doplňuje ředitel ROPID Petr Tomčík.„Pro většinu přetížených úseků znamená výsledný fialový návrh posílení. Více tramvají pojede například Seifertovou ulicí na Žižkově, mezi Karlovým náměstím a I. P. Pavlova, větší kapacitu nabídnou tramvaje také na Albertově, z Vltavské směrem na Letnou a v nuselském údolí. Další linka pojede také k vysočanské poliklinice nebo v Holešovicích přes Libeňský most.“
I nadále pojedou v kratším polovičním intervalu páteřní linky 9, 17 a 22. V úseku Hradčanská – Vozovna Střešovice – Petřiny zůstanou i nadále dvě tramvajové linky jako dnes, ale jedna z nich bude jezdit v sólo vozech. Je to důsledek nižší poptávky cestujících, která souvisí s loňským otevřením nového úseku metra A do Motola.
„Velká většina spojení a intervalů, na které jsou cestující zvyklí, zůstává zachována, navíc přibývají spojení nová. Ve špičkách pracovních dnů propojí Modřany a Braník se Smíchovem přímá linka 21 a obyvatelé Barrandova se dostanou do Štěpánské a na I. P. Pavlova čtyřkou. Celotýdenně propojí Náměstí Republiky, Václavské náměstí se zastávkou I. P. Pavlova linka 6, která dále zajistí obnovu spojení z okolí Tylova náměstí směrem k Nádraží Vršovice. Z Manin a Libeňského mostu bude čtrnáctkou zajištěno přímé spojení do centra na Václavské náměstí, z Malé Strany na Náměstí Republiky pak pojede patnáctka,“ vysvětluje náměstek ROPID pro městskou dopravu a marketing Martin Šubrt.
Nově posílené úseky:
· Karlovo náměstí – I. P. Pavlova (nově linka 6)
· Hlavní nádraží – Husinecká – Olšanské náměstí (linky 5, 9 a 26 zde nově doplní linka 15)
· Letenské náměstí – Vltavská – Pražská tržnice (linky 1 a 25 zde nově doplní linka 12)
· Spořilov – Náměstí Bratří Synků – Albertov – Karlovo náměstí (místo linky 6 v sólovozech v pracovní dny od 6 do 20 hodin zde nově pojede celotýdenně linka 14 v soupravách)