Jednání skončilo úspěchem a z jeho závěru plyne, že stát může pokračovat v dostavbě páteřní infrastruktury, a to konkrétně v případě deseti staveb, na které chce využít finance z EU. Podle hejtmana Karlovarského kraje Martina Havla to umožní zahájení tří plánovaných akcí na D6 podle původního předpokladu, tedy v roce 2017.
„Díky výsledku vyjednávání budou moci dále naplno probíhat přípravy tří staveb na naší páteřní D6 od Varů do Prahy bez toho, aby se znovu musel opakovat proces EIA, tedy posuzování vlivu na životní prostředí. Jde o obchvat Řevničova, Lubence a úseku Nové Strašecí – Řevničov. Stavět by se mělo začít už v příštím roce,“ uvedl hejtman.
Všech deset dopravních staveb tvoří část Transevropské dopravní sítě (TEN-T). Už během června schválila vláda novelu zákona o posuzování vlivu na životní prostředí, na jejímž základě by vybrané dopravní stavby zvláštního významu nemusely proces EIA znovu absolvovat. Sněmovna by měla navrhovanou novelu odsouhlasit ve zrychleném režimu.