Takže fakta
Plány na postavení základny ZZS a heliportu v jednom pocházejí z roku 2007. Současně měla být na místě i základna Policie ČR.
LZS sídlila v podnájmu na Hosíně. Prostředí nevyhovující jak pro stroj, tak pro lidi. V roce 2015 byla tedy otevřena při 25. výročí LZS nová výjezdová základna, záložní dispečink a stanoviště LZS v Plané. Investice do lidí, pacientů a zaměstnanců. Dnes je nejmodernější a patří k nejlépe hodnoceným v republice. To možná vadí. Každopádně dopady vládního usnesení přinesou problémy personální, horší dostupnost některých lokalit. Služba bude dražší. Pacienti se budou častěji překládat. Nebude možné využít stávající heliport, ani střešní heliporty ve většině českých nemocnic. I ty jsou stavěny na vrtulníky do 3,5t. Dokonce i vládní tendr na provozovatele LZS obsahuje podmínku 3,5 t. Těžko jsme mohli předpokládat, když po celé Evropě provozují záchrannou službu lehké vrtulníky, že se vrátíme o 20 let zpátky. A to vše zřejmě na 4 roky, pak se to opět změní.
Rozhodnutí s námi nebylo konzultováno, nakolik se vláda seznámila s materiálem, který jsme pro ni připravili, je otázkou. Na dopis a otázky z 9. května nemáme odpověď dosud.
Každopádně předpokládáme, že předvolební lovci zmařených investic teď rozšíří svou činnost na heliporty v českých nemocnicích. S jejich logikou je kupříkladu Edvard Beneš zodpovědný za Mnichovskou dohodu. Před svou cestou do Mnichova měl vědět, že Hitler obsadí Sudety a bude chtít válku.
Před volbami je holt pro někoho pravda nežádoucí a lidé nepodstatní.