Pokud se rychlíková zastávka neobnoví, hrozí, že například lidé z Meziříčska a Křižanovska při cestě do Brna přesednou na auta a k vlakům už se nevrátí.
Kraj zřejmě udělal chybu, že díky změně koncepce veřejné dopravy dal volné ruce ministerstvu dopravu k tomu, aby upravilo jízdní řád rychlíků bez zastávky v Křižanově. Vedení kraje celou věc přenáší na ministerstvo dopravy, ale podle mě není čas na rozepře politiků. Měli bychom najít řešení spolu s místní iniciativou, s vedením městyse Křižanov a dalších obcí a měst, o jejichž obyvatele jde.
Nevím, zda je vhodné svolávat demonstrace. Teď spíš pomůže hledat způsob, jak podle zákona a bez rozbourání jízdního řádu obnovit zastavování aspoň některých rychlíků. Cestování vlakem je hlubší téma. Motivace lidí k tomuto typu dopravy je v naší zemi minimální, zvlášť na kratší vzdálenosti. Důvodem je jednak samotná pohodlnost lidí a touha po rychlosti, ale i neefektivní propojení jednotlivých typů dopravy (číst dál)
Proto by Kraj Vysočina měl nyní věnovat zvýšenou pozornost přípravě dokumentu Veřejná doprava Vysočiny. Je to jedna z šancí, jak přilákat na převážně venkovskou Vysočinu nové obyvatele, kterým ulehčíme dopravu do práce či do školy – i kdyby to mělo být za hranicemi našeho kraje.
Ing. František Bradáč, senátor za Žďársko (KDU-ČSL)
(text byl zaslán do redakce Novin Kraje Vysočina)