Zdá se, že tento plán nebere v úvahu prudké stárnutí populace, kdy v roce 2050 bude velká část Brňanů v důchodovém nebo předdůchodovém věku. Už vidím, jak se budou tisíce našich starších spoluobčanů pod dohledem zelených aktivistů marně snažit překonávat vzdálenosti v kopcovitém terénu Brna na bicyklu nebo pěšky. Také mi nedochází, jak chtějí pánové Hollan nebo Ander zabránit lidem v pořizování automobilů? Zakázat jim to nemohou ale je pravdou, že podmínky pro jejich klidný život se snaží narušit už dnes, což vidíme na příkladu připravované rekonstrukce ulice Štefánikova.
Tvrzení, že prioritou plánu mobility je i rozvoj MHD je při bližším pohledu sporné. Již v dnešní době je centrum v ranní a odpolední špičce velmi zahuštěné, a pokud by se více lidí mělo přepravovat po městě v MHD tak hrozí její kolaps, protože více šalin se do ulic Brna již nevejde. Jak chce pan Hollan rozšiřovat síť MHD jinde než na okraji města, když neuvažuje o jejím vedení pod povrchem? To je jen jedna z mnoha otázek, na kterou nám plán mobility do roku 2050 nenabízí uspokojivé odpovědi.
Jiří Hráček
Zastupitel města Brna za klub KSČM