Pražská záchranná služba má v současnosti 19 základen a 65 vozů. Aktuální stav včetně personálního zajištění postačuje pro běžný provoz. Jenže! Dosavadní počty členů výjezdových skupin i množství základen a technické vybavení připouští jen omezené rezervy pro případ mimořádné, krizové situace. Na Magistrátu jsme proto ve spolupráci ze ZZS vypracovali plán postupné obnovy sanitních vozů. V čem spočívá? Ta nejstarší vozidla (250 tis. najetých km, stáří cca 6 let) budou dál sloužit, ale jen jako náhradní při výpadku u běžných oprav, a každý rok se nakoupí 15 nových. V roce 2021 by tedy záchranka měla disponovat 80 moderními sanitkami. Koho by zajímala cena, v současnosti hovoříme asi o 4,7 milionech korun za sanitku. Oproti starším modelům budou ty nové těžší a lepší o strojní nakládací systém transportních nosítek, rozvody anesteziologických rajských plynů, komunikační systém a další technické vymoženosti, které zvýší komfort a bezpečí pacientů i záchranářů.
Jedinečnost a prvotřídní výsledky pražské záchranky je potřeba udržet, hýčkat si je. Takže nesmíme usnout na vavřínech. Podmínky jsou stále těžší, pražský provoz hustší. Vedle nové administrativní budovy záchranka potřebuje nová výjezdová místa. I s tím samozřejmě souvisí navýšení počtu vozů. Podle ředitele záchranky MUDr. Petra Koloucha by byl optimální počet základen 25 až 26. Krůček po krůčku se k tomuto číslu, věřím, dostaneme. Letos otevřeme stanoviště u ruzyňského letiště a v Průběžné. Dále to bude např. Argentinská, Radotín, Modřany…
Co mě také těší – pan ředitel před pár dny představil další pražský pilotní program - zpětnou kontrolu pacienta. Co to znamená v praxi? Ani poté, co se dostanete z péče záchranky, o vás neztrácí zájem a monitoruje vývoj vašeho zdravotního stavu. Taková zpětná vazba pomáhá v systematickém vylepšování postupů a metod.
Další novinky v oblasti zdravotnictví a bydlení budete mít z první ruky sledováním mé FB stránky "Ing. Radek Lacko".