Děkuji, pane předsedo. Pane poslanče, děkuji vám za tuto otázku, abych mohl celou věc vysvětlit. Školství se věnuji přes třicet let a je pravdou, že na šíření nepravd nebo zkreslení jsem zareagoval a občas reaguji zbytečně emotivně. Já jsem se vzápětí na facebooku omluvil. Omluvil jsem se zejména těm učitelům, kteří důkladně kariérní řád prostudovali a našli v něm věci, se kterými nesouhlasí.
Informace, které jsem dostával ve dnech před projednáváním ve Sněmovně od řady ředitelů a učitelů, byly ovšem takové, že řada učitelů petici podepsala, ale kariérní řád nečetla. Moje reakce byla spíše na toto, moje reakce nebyla rozhodně mířena proti učitelům. Byla to řečnická otázka, kterou považuji za nevhodnou, považuji to za svou chybu. Omluvil jsem se a chcete-li, omlouvám se na tomto místě znovu.
Ten problém vyplývá z následujícího. Kariérní řád byl ještě před naším příchodem na ministerstvo projednáván velmi intenzivně s učiteli, řediteli. Tři roky pracoval tým /u toho jsem nebyl/, složený právě z praktiků, učitelů, zástupců asociací, odborů, svazu zaměstnavatelů atd. a došel k nějakému konsenzu. V situaci, kdy vlastně je zpochybněn zastupitelský princip nebo princip reprezentativnosti a kdy se tři týdny před projednáváním něčeho, co bylo takto projednáno, schváleno, podepsáno, dozvíte, že začínají být šířeny nepřesné nebo zkreslené informace, ano, zareagoval jsem špatně, chápu, že to vyvolává dojem, že tady existuje ve školství jakási válka nebo jakési napětí. Já mohu jenom říci, že udělám všechno pro to, aby stav toho, jak si ty věci spíše vysvětlovat, jak o nich třeba znovu debatovat, ať už to projednávání 11. 7. dopadne jakkoliv, tak se o to zasadím a udělám pro to všechno.
Děkuji.