Estetická prezentace ženské krásy je součástí evropské kultury minimálně od starověkého Řecka. Co jiného byl už mýtický Paridův soud, ve kterém se utkaly bohyně Héra, Athéna a Afrodita? Dnešní tažení feministek proti zobrazování ženského těla tedy míří proti jednomu ze základních principů naší civilizace. A využití ženské krásy v reklamě? Už sama ta krása je přece reklamou. Proč by se jinak ženy šlechtily? Oční stíny, barevné nehty a rty, šatičky, svetříky, podpatky, to všechno je ženská sebepropagace v rámci seznamování. Ženy to dělají proto, aby si jich všimlo co nejvíc mužů a aby tím zvýšily šanci, že potkají toho nejlepšího. Příroda to tak prostě chtěla. Pivovar Bernard tedy prostě jen kopíruje postupy, které se v evoluci osvědčují už miliony let.
Podle feministek ženy na billboardech pivo nepijí a jsou tam tedy jen pro “zkrášlení”. Právě proto je to prý zneužití ženského těla. Stanislav Bernard na to reagoval další kampaní “Feminist edition”, ve které těla pin-up girls doplnil svým obličejem vousatého chlapa. Vlastně tedy zneužil sám sebe. On sám na těch billboardech taky pivo nepije, takže je tam taky jen pro “zkrášlení”. Prostě vtipně nastavené zrcadlo ideologii, která by chtěla řídit naše životy a určovat, na co se v reklamě smíme dívat.
Jenže feministky se tomu ani podruhé nezasmály. Zlobí se zase, a ještě víc. “Tím, že jste na billboardy přidal slovní spojení „feminist edition“, využil jste stereotypní nahlížení na feminismus jako na směr myšlení, který je přehnaně upjatý,” píšou panu Bernardovi. Všimněte si úsměvného paradoxu – feministky nedokážou být nad věcí a když si z nich někdo kvůli tomu udělá legraci, nezasmějí se. Rozčilují se, protože svým chováním samy potvrdily, že nedokážou být nad věcí. Nádhera!
Pan Bernard si prostě vystřelil nejen z feministek, ale hlavně sám ze sebe. Ukázal, že se nebere vážně. Nadhled, sebeironie a vtip se cení. A to nejen mezi chytrými muži, ale i mezi chytrými ženami. Kvalitní humor totiž nemá pohlaví – zasmějete se mu bez ohledu na to, jakou vlastníte chromozomální výbavu a pohlavní orgány. Moudrý člověk ví, že rozdíly mezi muži a ženami existují jen v našich hlavách – respektive jen v hlavách těch nemoudrých.
Nemoudré feministky nechme protestovat a rozčilovat se – patří to k demokracii a koneckonců je to i součástí pivovarské kampaně. Bernard chtěl feministky vyprovokovat a povedlo se to, což zviditelňuje produkt. Z mého pohledu reklamního profesionála jde prostě o velmi úspěšnou kampaň. Celé by to byla úsměvná banalita, kdyby ovšem nešlo o další v nekonečné řadě útoků na normální a přirozený svět. Komu mužské obdivování ženské krásy vadí, měl by vyhledat psychologa. Tohle jsem si uvědomil už při skoro dva roky starém sporu o výstavu aktů Karla Richtra v Knihovně Akademie věd, o kterém jsem psal ZDE.
Feministické útoky na normální svět často vedou k velmi absurním koncům, což dokazuje aféra stará jen pár dnů. Americká tenisová legenda John McEnroe v rozhovoru pro rozhlasovou stanici NPR pochválil jinou tenisovou legendu Serenu Williamsovou. Označil ji za “best female tennis player in the world" (nejlepší tenistku na světě). Politicky úzkostlivě korektní rozhlasová reportérka Lulu Garcia Navarro na McEnroa okamžitě zaútočila otázkou, proč nepoužil genderově neutrální termín “best tennis player in the world” (nejlepší tenista na světě). McEnroe se ale nenechal přitlačit ke zdi a odpověděl: "Protože kdyby Serena Williamsová hrála v mužském kruhu, nebyla by nejlepší, ale asi tak sedmistá na světě.”
Na McEnroa se kvůli tomu na sociálních sítích sesypaly desítky feministek. Svým “sexistickým” výrokem prý Wiliamsovou urazil a podcenil její ženské schopnosti vyrovnat se v tenise mužům. Měl by se omluvit. Chápete ten nesmysl? Mezi muži a ženami prostě existují tělesné rozdíly, kvůli kterým jsou muži ve většině silových sportovních odvětví razantnější a rychlejší. To není žádná urážka žen, příroda to tak prostě zařídila. Umíte si snad představit boxerský zápas muže proti ženě? Ženy jsou fyzicky slabší, ale zase nad muži vítězí v jiných schopnostech. Bývají argumentačně zdatnější, psychicky odolnější, zvládají dělat víc věcí najednou (tzv. mulitasking), dožívají se vyššího věku...
Muži a ženy nejsou “lepší” a “horší”. Obě pohlaví se navzájem doplňují, což si každý den uvědomuju ve vlastním spokojeném manželství. Naštěstí totiž ještě pořád žiju v normálním svět. Braňme ho!