Děkuji, pane místopředsedo. Kolegyně, kolegové, já jenom, abychom nežili v iluzi, že nám finanční gramotnost vše vyřeší. Psychologové uvádějí, že ve společnosti je 10 až 20 procent občanů, kteří nemají žádnou perspektivu myšlení. A nejedná se jenom o některé etnické menšiny. Prostě žijí ze dne na den a ten den, kdy ty peníze mají, tak je jsou schopni utratit a pak je nezajímá. Jejich horizont je maximálně dva dny, maximálně 14 dnů. Proto se taky v některých státech vyplácejí stále zálohy na mzdy a mzdy anebo týdně se to vyplácí. Takže po té stránce to určitě nebude to, co nám vyřeší ten problém. No a druhá věc je samozřejmě psychologie reklamy. Psychologie reklamy je velice dravá a zejména na tyto občany, které přesvědčí, že to musí mít a bez toho nemůžou žít a že to dostanou i když na to momentálně nemají, tak prostě se zadluží.
To je vše, co jsem chtěl poznamenat. Není to k meritu věci, je to faktická poznámka.