Nějaké státotvorné myšlenky a úvahy ve smyslu pro populačních opatření a podpory rodičovství slušných občanů a nikoliv parazitujících, jsou mimo jeho prostorové vnímání. Je to právě ten Petr Gazdík, starosta obce Suchá Loz, který sedí na pozici místopředsedy Poslanecké sněmovny za TOP09, se kterou STAN rozvázali spolupráci a hodili je přes palubu a který pobírá bez jakýchkoliv skrupulí se všemi náhradami jenom ve sněmovně minimálně 195 400,- Kč měsíčně. Již z tohoto jeho jednání lze jednoduše odvozovat, že toto budou STAN schopni udělat kdykoliv a komukoliv s kým budou v koalici anebo na jeho kandidátce v okamžiku, kdy koaličnímu partnerovi začnou trvale klesat volební preference. Jde jim pouze o vlastní zvolení a prebendy. Přitom volební preference STAN se celostátně pohybují dlouhodobě v rozmezí 0,9 - 1,8%, tedy hluboko pod možností reálného volebního úspěchu a možné vstupenky do parlamentního bufetu.
STAN mají ambice dosáhnout úspěchu v nadcházejících sněmovních volbách ve společné koalici s KDU-ČSL. O přidanou hodnotu STAN ke KDU-ČSL se však v žádném případě nejedná a nepomůže tomu ani třeba jeden populární hejtman v jednom z nejmenších krajů. Ve skutečnosti se jedná o jejich ideovou prázdnotu a přebírání programu od stran, které podle aktuálních volebních modelů směřují trvale mimo sněmovnu.
"Starosta - je nejvyšší představitel obecní správy ve městě nebo v obci. Každá země si upravuje funkci starosty po svém a existují různá pojetí, která starostovi přisuzují různou odpovědnost i moc v systému místní správy. Stejně tak může být starosta volen buď přímo a nebo prostřednictvím zvolených členů městských orgánů". Tolik výkladový slovník.
Starostové by se tedy měli již podle názvu věnovat problémům a jejich řešením v komunální politice, aby měli v obcích sjízdné a udržované cesty, vyvážené odpadky, fungující dopravu, školství a zdravotnictví, vybíraly se poplatky za psy, svítily kandelábry, byl ve vesnicích pořádek a řešily se běžné problémy a starosti místních občanů. Problémy občanů se také diskutují na poště, v krámě, v hospodě, v hasičárně anebo na fotbalovém zápase a to vše dnes ve většině obcí skomírá, takže zde by mělo být pomyslné "těžiště" práce starostů. Obecně lze říci, že by se měli zabývat také rozvojem regionu a zájmům malých obcí do úrovně krajů. Podle toho jakým způsobem to dělají a v synergii s ostatními starosty obcí a měst na teritoriu mohou potom utvořit sílu a ovládnout třeba zastupitelstvo a třeba i kraj a mohou díky oblíbeným a výrazným osobnostem dosáhnout také výrazných volebních úspěchů.
Toto však platí v komunálních, krajských a senátních volbách a nikoliv v celostátních. Tam totiž STAN zásadní ideové myšlenky, které rezonují ve společnosti, chybí. Z tohoto důvodu jsou jejich úvahy nad možností zásadního úspěchu v parlamentních volbách liché. Ať již s KDU-ČSL anebo s kýmkoliv jiným. Ono totiž nejde pouze o starosty ale také o ty tzv. "nezávislé", což je v konečném důsledku pomyslný a nečitelný "pytel blech" z kterého mají všichni oprávněné obavy. A proto je moc nikdo na kandidátce nechce. A pokud ano, tak to jsou strany, které v konečném důsledku jsou na prahu zvolitelnosti a zároveň mohou uspět maximálně v některém z krajů, nikoliv však celostátně. Všechna možná řešení jsou pro STAN špatná, ale v konečném důsledku si za to mohou sami. Ono totiž skutečně platí to staré a osvědčené "ševče, drž se svého kopyta".