Předně je otázkou, proč se tímto tématem nezaobírá místostarosta, který má dopravu v kompetenci a který má za sebou řadu jednání se současným dopravcem ČSAD Uherské Hradiště, a.s. Druhým problémem je provázanost autobusových linek se sousedními městy Kunovice a Staré Město, tak jako s vlakovými spoji ČD, a.s. Podle návrhu se má postupovat ve dvou krocích. Tím prvním je koncept Slovácké dopravy, a to ještě před zavedením připravované Integrované dopravy Zlínského kraje. Pominu-li přílišné nadužívání Slovácký, Slovácké v posledních letech, nemyslím si, že je vhodné činit nevratná rozhodnutí.
Otázkou není pouze finanční náročnost navrhovaného řešení veřejné dopravy, ale i její efektivita související s řadou oponentních názorů řady odborníků. Z tohoto pohledu by bylo vhodnější postupovat po jednotlivých krocích po ujasnění si priorit všech aktérů. Například přehuštění dopravy v ulici Všehrdova se jeví jako další dopravní špunt ve městě. A to, co je podstatné, je i nutnost dořešení osobní automobilové dopravy ve městě, včetně parkování.
A taktéž, na co dlouhodobě upozorňuji, je třeba realizovat nutné dopravní investice, které by ulehčily dopravě v Uherském Hradišti. Na ně se řadu dlouhých let ani nešáhlo.
Ano, veřejná doprava je i mojí prioritou, nicméně je třeba mít na stole několik variant řešení. Nikdy neexistuje pouze to jediné, které je široké veřejnosti prezentováno. A také odborná oponentura je důležitá nejen z pohledu potřebných investic, ale i z pohledu cen jízdenek či provázanosti na integrovanou přepravu či dotační politiku Zlínského kraje.
Ing.Antonín Seďa
předseda Klubu zastupitelů za ČSSD