JUDr. Martin Netolický, Ph.D.

  • SOCDEM
  • Pardubický kraj
  • hejtman
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,81. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

18.01.2018 6:34:00

Doba realizace některých staveb je nadhodnocená

Doba realizace některých staveb je nadhodnocená

Kraj tlačí na dodavatele. Silnice na Staré Hradiště bude opravena za dva měsíce.

Rada Pardubického kraje na svém pondělním jednání chválila výběr dodavatele na modernizaci silnice II/324 v úseku Pardubice – Staré Hradiště. Jedná se o první stavbu, která byla vysoutěžena s využitím pomocného kritéria délky dokončení stavby. Ta v tomto případě nepřesáhne 60 dní. Výsledná cena díla činí necelých 16 milionů korun bez DPH.

„V minulosti se nám zdálo, že doba realizace některých staveb je nadhodnocená a zbytečně jsou omezování občané příslušných obcí a řidiči projíždějící naším regionem. Proto jsme přistoupili k tomu, že je nutné vedle ceny přihlédnout také k době, za kterou jsou stavební firmy schopné celou stavbu dokončit a tím zkrátit dobu objízdných tras. Systém, který byl do současné doby využíván, nenutil dodavatele nasazovat maximální možné kapacity tak, aby se celá stavba dokončila v co nejkratším možném termínu,“ uvedl hejtman Martin Netolický. „Na příkladu tohoto kilometr a půl dlouhého úseku jsme si potvrdili, že rozdíly mezi jednotlivými subjekty v termínu dokončení stavby mohou být až dvojnásobné. Nejkratší nabízená doba je 60 dní, zatímco nejdelší celých 150,“ doplnil hejtman Netolický.

„Modernizace se dočká část silnice směrem z Polabin na Staré Hradiště, kde bude ukončena před kruhovým objezdem u fotbalového hřiště. Část silnice v délce přibližně 450 metrů je z modernizace vynechána, protože bude řešena v rámci Severovýchodního obchvatu,“ uvedl náměstek hejtmana Michal Kortyš, který připomněl, že se nejedná o jediný projekt, o jehož podporu bude kraj žádat v rámci evropských fondů. „Celkem se jedná o podporu 31 projektů v souhrnné výši dosahující 2,5 miliardy korun. V zásobníku projektů pro tento způsob financování jsou pouze silnice II. třídy, což je způsobeno nastavením dotačních podmínek, kdy je možné podpořit pouze silnice, které navazují na takzvané TEN-T sítě, což silnice III. třídy nesplňují,“ uvedl Michal Kortyš.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama