Co a kdo, zde vládne, EGO, nebo ROZUM a ZKUŠENOSTI?!
Nikdy bych nevěřil, co vše se rozpoutá po mé návštěvě 26.1.2048 na G.ř. Úřad práce České republiky a poukázání na jednoho absurdní nařízení Ing. Blanky Havlík!
Kdo je to, Ing. Blanka Havlík? EGO nebo ROZUM?!
Člověk, který na místo které zastává určitě nepatří a nejen že se nedrží předpisů a nařízení G.ř. (viz příloh*) ale ještě si vytváří svůj stát ve státě. Vše co je v příloze a nařízení G.ř. ohledně polední přestávky i následujícího doporučení se zde již dávno dodržuje!!!
Nezlobte se za to přirovnání, ale nejnebezpečnější nepřítel, je aktivní blbec....!
Ředitelka krajské pobočky Úřadu Práce pro hl.m. Prahu. Po dnešní aroganci moci, a hlouposti ano hlouposti, jinak si neumím vysvětlit chování, kterým se dnes na ÚP Novodvorská presentovala.
Proč? Již asi před dvěma měsíci jsme s paní ředitelkou hledali řešení, jak oddělit vstup pro klienty a zaměstnance. Nepovedlo se!
Proč? Zkrátka objekt není vůbec vhodný pro úřad s denní návštěvností více jak 500 - 1000 klientů denně! Jediný vstup! A to jak pro ZAMĚSTNANCE, tak KLIENTY, 2 malé výtahy ( sice určeno pro 4 osoby! ) Ale tak akorát pro 3 osoby! A 1 výtah pro postižené a maminky s kočárky! Nepřejte si vidět, ten poprask a to ne jen při otevření, ale i během dne, kdy se tvoří fronty maminek s kočárky i invalidy ne jen v přízemí ale i jednotlivých patrech odkud se nemohou dostat zpět. A mohl bych jmenovat i dál. Chybějící kapacita WC a opravdu by toho bylo mnohem víc!
Ale navraťme se zpět k dnešnímu dni 31.1.2018,
Paní Ing. Blanka Havlík, po vydání příkazu uveřejnit nápis na vchodové dveře, které slouží klientům i zaměstnancům : Budova je přístupná držitelům ZTP, maminkám s kočárky i před úřední hodinou. Dlouho mi trvalo, nastolit pořádek a řád a udělat Úřad práce bezpečným, kdy se vám po budově potulují klienti a jste voláni k vyklizení prostor a vykázání do prostor v přízemí.
Upozorňuji, že úřední hodiny jsou celý týden od 8:00 !!! Ale klienti se domáhají vstupu již i v 6:00!!!
Nedalo mi to a ve svém volnu v pátek 26.1.2018, před otvírací dobou Úřadů práce, jsem objel pobočky a domáhal jsem se vstupu do Úřadů práce. A co jsem zjistil? Že jsem všude pochodil stejně. Jak?
I když jsem držitelem průkazu ZTP, lidi divte se, byl jsem upozorněn že musím čekat venku, jako ostatní.
Značně rozladěn jsem navštívil : Úřad práce České republiky - Generální ředitelství s dotazem: Proč a z jakého důvodu bylo tedy toto nařízení aplikováno právě jen u nás na Novodvorské?
A jak jsem pochodil zde? I zde jsem byl vykázán přede dveře. Nebylo totiž ještě "8:00 hodin"!
Myslím si, že provozní hodiny se musí, tak jako u jiných institucí, dodržovat.
Nebo je nám snad umožněn vstup na poštu, do banky, úřadů, obchodu, lékárny a já nevím kam ještě. Ani do ZOO vás nepustí před otevírací dobou!
No nejsem jak mne znáte, zvyklý utíkat před hloupostí z bitev. Věřím že zdravý rozum zvítězí nad kancelářskou nabubřelostí a arogancí mocí paní úřednice.
Byl jsem zvyklý ve svých vedoucích funkcích problémy řešit! Ne je vytvářet a ještě je obhajovat.
Nyní kdy dokončuji ty to věty se mi dostalo vyrozumění: V PONDĚLÍ 5.2.2018 JIŽ NECHODTE ! Mám zákaz vstupu do objektu Ú.P. Novodvorská!!!
Ale promiňte, mám služební telefon, čip i klíče! V pondělí se tedy i přes váš zákaz, když dovolíte, dostavím.
V Praze 4.2.2018 Pavel Matějka.
PS. A pokud se ten absurdní příkaz o ranním vpouštění klientů před pracovní dobou do budovy Ú.P. platící pouze pro Novodvorskou zruší, můj boj, nebyl marný. Váš, Pavel Matějka.
Pavel Matějka tel. : 777 815 589
Kosmická 742/11
149 00 Praha 4 Háje
MatPavel@seznam.cz
* Příloha:
* Praha, 29. 1. 2018
Úřad práce ČR nevykazuje klienty o polední pauze mimo budovy pracovišť
Záležitosti všech klientů, kteří se dostaví na příslušné kontaktní
pracoviště Úřadu práce ČR, řeší jeho zaměstnanci i mimo úřední hodiny.
V žádném případě není standardem vykazovat příchozí mimo budovy ÚP ČR
během poledních přestávek nebo poté, co skončí pracovní doba.
Všechny záležitosti klientů zabezpečuje Úřad práce ČR po celou dobu
úředních hodin, až do chvíle, kdy řádně vyřídí záležitosti posledního z nich.
Není tedy výjimkou, že se tak děje i tehdy, kdy už začala polední pauza, nebo
naopak už skončily úřední hodiny.
„Za jednu z hlavních zásad práce s klienty v tzv. první linii považujeme
proklientský přístup. V rámci úřadu se snažíme vždy postupovat jednotně,
standardně a v zájmu veřejnosti,“ zdůrazňuje generální ředitelka ÚP ČR
Kateřina Sadílková.
V souvislosti s řadou legislativních změn, ke kterým v posledních
měsících došlo, znatelně vzrostl objem práce, především v rámci agendy státní
sociální podpory – SSP (zvláště v případě rodičovského příspěvku, přídavku na
dítě a příspěvku na bydlení). V praxi to znamená, že stoupl i počet žádostí o
dávky SSP a také počet klientů na jednotlivých pracovištích Úřadu práce ČR,
která tyto žádosti průběžně přijímají.
ÚP ČR se proto snaží zajistit v maximální možné míře co nejhladší průběh jak přijímání, tak i zpracování všech záležitostí. Jestliže se blíží konec
pracovní doby nebo polední pauza, posiluje vedení pracovišť ÚP ČR počet
zaměstnanců u přepážek. V odbavení příchozích jim tak pomáhají jejich
kolegové z jiných agend či vedoucí odborů. V naléhavých případech dochází i
k dočasnému přesunu zaměstnanců mezi jednotlivými pracovišti úřadu. Klienti
mohou také podat novou žádost nebo doložit určitý dokument kdykoli na
podatelně. Usnadnění komunikace umožňuje také vyplnění formulářů (žádostí
a potvrzení) přímo na počítači. K tomu mohou lidé využít, především v případě
dávek ze systému SSP, aplikaci Elektronické formuláře pro státní sociální
podporu a pěstounskou péči, která je k dispozici na portále MPSV
https://formulare.mpsv.cz/okdavky/cs/welcome/index. V rámci agend, u
kterých je to možné, pak zaměstnanci ÚP ČR čekání eliminují tím, že zvou
klienty na určitý den, a tím pádem nedochází k jejich kumulaci.
Situace, kdy byli klienti vykázáni během přestávky na oběd mimo
budovu ÚP ČR, a kterou odvysílala ve své reportáži TV Nova, není v žádném
případě standardním postupem a šlo o pochybení jednotlivce (zaměstnance
dodavatelské společnosti, s níž má ÚP ČR uzavřen smluvní vztah). Vedení
Úřadu práce ČR už přijalo patřičná opatření, aby k obdobnému případu
v budoucnu nedošlo.
Kateřina Beránková, tisková mluvčí ÚP ČR
2. Petice zaměstnanců s podpisy.
Zaměstnanci Úřadu práce
KoP Praha 4
Ing. Blanka Havlík
Žerotínova 1143/38
Praha 3, 130 00
Vážená paní ředitelko,
rádi bychom tímto dopisem vyjádřili nesouhlas s odvoláním pracovníka bezpečnostní agentury pana Pavla Matějky z pracoviště Úřadu práce, kontaktního pracoviště Praha 4, Novodvorská 803/82. Pan Matějka byl z pracovníků bezpečnostní služby jediným, kdo svoji práci vykonával opravdu dobře a pro všechna pracoviště našeho KoP byl velkým přínosem. Velmi rychle se zorientoval v problematice chodu a činnosti pracoviště, byl vždy k dispozici, pokud bylo nutno řešit konfliktní situace na přepážkách a usměrnit agresivní chování. Dokázal nastolit pořádek na recepci i před zahájením úředních hodin, kdy prakticky každý úřední den dochází k velmi nevhodnému chování ze strany klientů. Situaci dokázal řešit svoji autoritou a rozhodným, ale korektním jednáním. Několikrát byl i on sám napaden a poté musel odjet na ošetření do nemocnice. Přítomnost takovéto osobnosti je na kontaktních pracovištích jako je KoP Praha 4 pokud ne nezbytná, tak přinejmenším velmi vhodná, vzhledem k jeho velikosti.
Skladbou problematických klientů se jistě nelišíme od ostatních pracovišť, nicméně na pracovišti jako naše se díky velikosti (katastr Prahy 4,11 a 12) znásobují veškeré problémy s klienty a pro pracovníky, kteří jsou z převážné většiny ženy, je pomoc kompetentního pracovníka bezpečnostní služby jako je pan Pavel Matějka velmi vítaná. Jsme přesvědčeni, že převážná většina zaměstnanců KoP Praha 4 je za tuto jedinou ochranu vděčna. Proto si myslíme, že by bylo na zvážení toto odvolání revidovat a p. Matějky si spíše vážit, neboť on jediný, zdůrazňujeme, jediný z pracovníků bezpečnostní služby asistoval v případech závažných slovních a fyzických napadení zaměstnanců úřadu. Pracovníci jako p. Pavel Matějka jsou velmi prospěšní a nutno konstatovat, že je jich bohužel velmi málo.
V Praze dne 9.2.2018
Na přiložených podpisových arších s tímto souhlasí níže uvedení zaměstnanci.
S pozdravem zaměstnanci KoP Praha 4
Na vědomí: PhDr. Věra Prokopová – předsedkyně ZO OS SOO
Přílohy: Podpisové archy - 2 listy