Policisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu totiž zasahovali hned na několika místech. Jejich cílem byl nejdříve krajský úřad. Podle jeho mluvčí muže zákona zajímali okolnosti dopravní obslužnosti kraje. Policie „navštívila“ také ČSAD Liberec a nejnověji i budovu libereckého dopravního podniku a společnosti BusLine. U devíti lidí bylo zahájeno trestní stíhání.
To chce podat i hlava města, primátor Tibor Batthyány (dříve ANO). Světe div se na svého statutárního náměstka Jana Korytáře (Změna) za to, že mu prý za zády koupil autobusové nádraží.
Opozice by se teď mohla bít v prsa, lepší důkaz o nefungování nestandardní nekoalice by ani nevymyslela. Je to škoda pro město, ve kterém všichni žijeme. Takový nesoulad ve vedení města, poškozuje jen zase město a jeho fungování, za které jsou tito politici zodpovědní.
Důsledkem je po všech stránkách špatné řešení kauzy „autobusák“. Můžeme se snažit dlouhodobě prosazovat pravicová řešení, kterým by v tomto případě bylo nahradit méně schopného podnikatele schopnějším. A bylo by to reálné, protože zájemci jsou, osobně jsem s nimi jednal. Ale rovnou odkup pozemků? To mělo být až krajním řešením.
Když už se to stalo, není mi jasná jediná věc. Proč už v tuto chvíli nikdo z města nejedná s krajem o tom, jak bude vypadat dopravní obslužnost dál? Zdá se, že parnímu válci liberecké koalice definitivně došla pára.
František Gábor (TOP 09), zastupitel města, předseda krajské organizace TOP 09