Sláva, mezinárodní korporace si za pomoci masivní kampaně připíšou kladné body za to, jak se starají o zdraví svých zákazníků. Stejně tak se pochválí nejeden evropský politik, kterému tato regulace přijde vhod, aby prokázal alespoň nějakou svoji aktivitu a užitečnost. Ale co malá rodinná firma u nás na Slovácku? Anebo živnostník, který se pustil do výroby tradiční marmelády či povidel podle prastaré rodinné receptury? Ten bude opět jen zírat, co to zase na něj Evropská unie, potažmo česká vláda připravila, že opět bude muset vyhodit vyrobené etikety a nechat si nově na svůj rukodělný obal vyobrazit nějaký nesmyslný semafor.
Prostě další klacek pod nohy. A bohužel stále nikdo nechce slyšet to, co říkám už několik let. Vytvořme především pro malé podnikatele stabilní prostředí, osvoboďme je od zbytečných regulací a byrokracie a podpořme male živnostníky např. nárokovou paušální daní, skutečným snížením papírování nebo i tím, že nebudou muset pro pár vyrobených tradičních potravin podle léty prověřených receptur splňovat stejné podmínky, jako obrovská potravinářská fabrika, která má kanceláře plné právníků, účetních, daňových poradců a administrativních pracovníků.
Nejen na úrovni České republiky, ale také Evropské unie, je třeba bojovat za větší podporu „prodeje ze dvora“ a podobných konceptů, které pomohou restartovat malé zemědělce a tradiční potravinářské producenty. A ať si kdo chce, říká, co chce, nepřestanu právě na tyto věci upozorňovat a bojovat za tolik potřebné změny.