Rada ji pověřila, aby do 14. června předložila návrh na zakreslení trasy lávky do územního plánu v takzvaném zkráceném jednání. To umožní rychleji projednat všechny připomínky a přibližně o půl roku urychlit přípravu této důležité spojnice pro pěší i cyklisty. Životnost dočasné náhradní lávky je plánována na 30 let, celkové náklady činí 60,5 milionu korun.
Praha současně připravuje architektonickou soutěž na definitivní řešení Trojské lávky. Vítězný most pak v horizontu několika let trvale nahradí dočasnou lávku, která bude následně demontována.
Původní betonová lávka, která spojovala Císařský ostrov s Trojou a Zoologickou zahradou, se nečekaně zřítila do Vltavy 2. prosince 2017. Příčina pádu dosud není známa a je předmětem vyšetřování. Zřícenou lávku pak dočasně nahradil přívoz, dosavadní plavidlo o kapacitě 30 osob by měla v létě nahradit nová velkokapacitní loď pro nejméně 100 cestujících.
Jedná se o podnět na změnu ÚP 178/2017.
Vyhledávání změn ÚP a jejich watchdog nabízí nejlépe aplikace Změna plánu (ZDE)
Schéma procesu pořizování změn UP je ZDE